Direktlänk till inlägg 7 september 2014

Volontärarbete & obduktion :S

Av attviljamabra - 7 september 2014 16:22


Eftersom att fok är så gulliga och kikar in här även nu när jag inte skrivit något så vill jag bara säga att det är för att det har varit fullt upp! Men jag ska bli bättre, gillar ju det här :)

Nu när jag vet att jag kommer att få studera så är lyckan gjord. Att man sen även hittat så fina människor på den här sidan är än bättre :) 

Men nu till bloggens egentliga handling^^ Jag har anmält mig för att hjälpa till med kvällar för de hemlösa och missbrukande här i stan. Känns så himla bra och jag inser att det är ju sånt här som jag vill göra. Det är sånt här jag alltid velat göra. Så nu väntar jag svar och hoppas kunna göra något bra för andra som mår dåligt. 

Har börjat röra mig mer och mår bra av det :) Känner mig lite nyttig igen till och med^^ 

Inte behövt ta Stesolid nå mer om kvällarna heller, vilket känns skönt. Drogfri igen! Vilket kan vara bra om jag ska hjälpa människor med drogproblem...

Däremot har jag en lite jobbig sak i tankarna, i och med utbildningen så ska jag gå på en obduktion. Den kommer att hålla på i några timmar och jag kände först att det fixar jag! Men ju mer jag tänker på det så inser jag att det ju är ganska hemskt :S Att se en kropp öppnas upp på det sättet går ju emot ens instinkter om att vilja läka och hjälpa. Jag googlade ordet obduktion och de bilder som kom upp var de som fick mig att inse att det här är mer groteskt än vad man föreställer sig. 

Att se en död kropp, det klarar jag, men att se den skäras i och öppnas. Jag vet inte. Känner att jag är inne i en positiv period och är lite rädd att jag ska vara för känslig för att se det här. Men jag får bita ihop och göra det bästa av det!

I övrigt så skiner solen idag och jag har suttit ute på balkongen och läst och ätit och nu ska jag hoppa ner i ett varmt bad. 

När jag mår såhär bra under dagen, så brukar det komma en svacka framåt kvällen. Får se om det blir så. I så fall kommer det säkert upp ett till inlägg ikväll. Känner mig lite fångad mellan två måeenden ibland. Lite som vovven på bilden nedan, man sitter fast. Men det börjar ändå släppa och gå åt rätt håll nu. Det händer saker :)

 


 
 
Annie

Annie

8 september 2014 09:23

Vad roligt att det ordnade sig med studerandet.
Så glad för din skull :-)
Kul med motionen också, sånt glädjer en träningstok som mig! ;-)

Jaha, ingår obduktion till ssk också?
Det visste jag inte.
Men vet du vad, jag tror du grejar det!

Hoppas du får en fin måndag :-)

Kram!


http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

attviljamabra

11 september 2014 22:02

Tack! Är också så himla tacksam för det. Åh.
Hur går det med dina studier nu när du kommit igång ordentligt? :)

Ja, tydligen. Visste inte heller det och hade inte väntat mig det efter första veckan, men jag har inte så jättemycket val nu.

Tack, detsamma, fast torsdag. Haha, kramar! :)

 
Lainen

Lainen

9 september 2014 06:33

Bra av dig att ha börjat med volontärarbetet. Så ska det se ut! :) Är stolt över dig!

Att du slutat med stesoliden är ju bara ännu bättre! :) Har själv alltid varit emot att medicinera med benzo. Det är bara ett sätt att undanfly problemen och inte ta itu med dem. Men det finns väl bra och dåliga lägen antar jag.

Obduktionen verkar bara hemsk. Jag skulle då inte klara det. Jag klarade knappt av att se min farfar. Höll på att dta ett dåligt skämt om när han fortfarande levde. Men vi skippar det...

Kram!

http://lainen.bloggplatsen.se

attviljamabra

11 september 2014 22:06

Ja, vi får se om det finns något jag kan hjälpa till med där :)
Kanske kan få tips av dig ifall det skulle bli missbrukare? De sa att det kan hända att jag måste möta flera som är påverkade. Vad tror du om det?

Benso tar jag enbart ifall jag behöver kunna sova och inget annat har fungerat. Använder det inte för att klara av min ångest i övrigt :)

Ja, jag känner så med. Hade gärna sluppit men tänker att jag väl måste lära mig. Att se döda klarar jag. Men inte att liksom röra och skära och öppna. Inte för att jag kommer få göra det, men vill heller inte se det. Känns som man skändar nästan. Men men..

Kramar om!

 
Annie

Annie

12 september 2014 07:38

Jo men det går ganska bra ändå tycker jag. Det är lite svåra ämnen(tycker jag iaf, matte och data .. )

Men jag är seg och ger mig inte i första taget. Jag är ändå lite förvånad att det går så pass bra, bara hoppas det håller i sig :-)

Att se döda klarar jag med, men att skära tufft.
Jag har ju jobbat många år inom vården, så har sett många som gått bort och även "tagit hand om" avlidna. Svept och "gjort dem fina".

Hur går det annars med plugget tycker du?

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Lainen

Lainen

12 september 2014 16:36

Ja om du nu skulle hamna i problem med det så rekommenderar jag NA. Men annars kan jag själv ge tips. Men hoppas innerligt vi ska slippa det... :|

Det är just den där ångestgrejen jag tycker är lite dålig att medicinera med benzo. Man måste träna bort ångest enligt mig. Så det är bra. Självklart bra att lära sig sova själv också. ;)

Nej usch. Ja jag tänkte också på den där skändar grejen. Låt dem vara om det nu inte är mord eller liknande det rör sig om?

Kramar!

http://lainen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av attviljamabra - 10 januari 2015 23:41

Jag tror att jag just har förlorat den finaste människan jag nånsin mött. ...

Av attviljamabra - 1 januari 2015 21:26

Ja, nu är det nytt år och för mig känns det denna gång som en liten slags nyfödelse. Mycket har hänt och samtidigt ingenting. Gissar att det finns några fler där ute som känner likadant ;)Jag har ju träffat en person, som verkligen fått mig att börja...

Av attviljamabra - 6 december 2014 22:55

Bloggen kommer att börja uppdateras mer ofta igen. Blir så glad när jag ser att ni fortfarande är många som tittar in. Det får mig att vilja skriva mer igen:) Kommer också att svara på kommentarer som jag missat. Kram och tack? ...

Av attviljamabra - 2 november 2014 23:02

Det här inlägget kan låta lite dumt, och jag är helt medveten om det, men jag lägger upp det ändå ifall det skulle kunna hjälpa någon.Jag befinner mig ju i den fasen att de initiala reaktionerna efter övergrepp/våldtäkter är borta. Nu är det "gå vida...

Av attviljamabra - 18 oktober 2014 21:39

Det var länge sedan jag var inne här. Känns nästan konstigt att skriva.Det har hänt mycket och jag har väl "förlorat" stunder då jag inte har något att göra och därför tidigare hunnit skriva. Det är positiva saker som dykt upp och jag är glad att det...

Presentation


Lever med bland annat svår depression som leder till självmordsbenägenhet. Bloggen är min ventil, ett ställe där jag kan få visa hur jag egentligen mår och vem jag är.
Diagnoser: PTSD, depression, GAD, BDD, social fobi.

Mail: attviljamabra@gmail.com

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards