Direktlänk till inlägg 27 augusti 2014

"I'm gonna fly like a bird through the night, feel my tears as they dry"

Av attviljamabra - 27 augusti 2014 21:51


Den här låten är lite för bra och gör lite för ont att lyssna på, men jag kan inte sluta. Känner igen mitt gamla jag i den när det kommer till att dricka bort allt och återupplever en massa känslor. Funderar på om texten "swing from the chandelier" egentligen handlar om ett självmord. Tror det handlar om att hänga sig. Det är i alla fall så jag tolkar den och jag antar att jag gör det utifrån mitt eget liv. Vad tror ni? Videon finns under texten nedan.


"Chandelier"


Party girls don't get hurt
Can't feel anything, when will I learn?
I push it down, push it down

I'm the one "for a good time call"
Phone's blowin' up, ringin' my doorbell
I feel the love, feel the love

1, 2, 3, 1, 2, 3, drink
1, 2, 3, 1, 2, 3, drink
1, 2, 3, 1, 2, 3, drink

Throw 'em back 'til I lose count

I'm gonna swing from the chandelier, from the chandelier
I'm gonna live like tomorrow doesn't exist
Like it doesn't exist
I'm gonna fly like a bird through the night, feel my tears as they dry
I'm gonna swing from the chandelier, from the chandelier

But I'm holding on for dear life, won't look down, won't open my eyes
Keep my glass full until morning light, 'cause I'm just holding on for tonight
Help me, I'm holding on for dear life, won't look down, won't open my eyes
Keep my glass full until morning light, 'cause I'm just holding on for tonight
On for tonight

Sun is up, I'm a mess
Gotta get out now, gotta run from this
Here comes the shame, here comes the shame

1, 2, 3, 1, 2, 3, drink
1, 2, 3, 1, 2, 3, drink
1, 2, 3, 1, 2, 3, drink

Throw 'em back 'til I lose count

I'm gonna swing from the chandelier, from the chandelier
I'm gonna live like tomorrow doesn't exist
Like it doesn't exist
I'm gonna fly like a bird through the night, feel my tears as they dry
I'm gonna swing from the chandelier, from the chandelier

But I'm holding on for dear life, won't look down, won't open my eyes
Keep my glass full until morning light, 'cause I'm just holding on for tonight
Help me, I'm holding on for dear life, won't look down, won't open my eyes
Keep my glass full until morning light, 'cause I'm just holding on for tonight
On for tonight

On for tonight
'Cause I'm just holding on for tonight
Oh, I'm just holding on for tonight
On for tonight
On for tonight
'Cause I'm just holding on for tonight
'Cause I'm just holding on for tonight
Oh, I'm just holding on for tonight
On for tonight
On for tonight

 
 
Lainen

Lainen

28 augusti 2014 20:50

Jo det gjorde jag. Men jag tyckte det var så sjukt kul så var bara tvungen! :D

http://lainen.bloggplatsen.se

attviljamabra

28 augusti 2014 21:04

Haha, börjar lära mig din humor nu :p

 
Lainen

Lainen

28 augusti 2014 23:58

Dessutom fanns det vissa detaljer jag inte ville rollspela! ^^

http://lainen.bloggplatsen.se

attviljamabra

29 augusti 2014 01:26

Jaså, det var så alltså ^^

 
Lainen

Lainen

29 augusti 2014 02:51

Överkompensation kallas det. :)

http://lainen.bloggplatsen.se

attviljamabra

29 augusti 2014 20:43

Fast i det här fallet var det väl tvärtom? ^^

 
Annie

Annie

29 augusti 2014 17:29

Hej vännen ;-)

Har skrivit ett inlägg idag med din läsarfråga, så nu finns svar uppe på bloggen ;-)
Hur är det idag? :-)Fått nåt info från Universitetet?

Kram!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

attviljamabra

29 augusti 2014 20:48

Hej!

Åh, vad roligt att få kika in och titta! Spännande!

Ja, fick jaga reda på dem idag ;) inga bra svar, men ska nog lyckas få det framöver. Tack för att du frågar

 
Lainen

Lainen

29 augusti 2014 21:33

Vem vet? ;)

http://lainen.bloggplatsen.se

attviljamabra

29 augusti 2014 21:44

Haha!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av attviljamabra - 10 januari 2015 23:41

Jag tror att jag just har förlorat den finaste människan jag nånsin mött. ...

Av attviljamabra - 1 januari 2015 21:26

Ja, nu är det nytt år och för mig känns det denna gång som en liten slags nyfödelse. Mycket har hänt och samtidigt ingenting. Gissar att det finns några fler där ute som känner likadant ;)Jag har ju träffat en person, som verkligen fått mig att börja...

Av attviljamabra - 6 december 2014 22:55

Bloggen kommer att börja uppdateras mer ofta igen. Blir så glad när jag ser att ni fortfarande är många som tittar in. Det får mig att vilja skriva mer igen:) Kommer också att svara på kommentarer som jag missat. Kram och tack? ...

Av attviljamabra - 2 november 2014 23:02

Det här inlägget kan låta lite dumt, och jag är helt medveten om det, men jag lägger upp det ändå ifall det skulle kunna hjälpa någon.Jag befinner mig ju i den fasen att de initiala reaktionerna efter övergrepp/våldtäkter är borta. Nu är det "gå vida...

Av attviljamabra - 18 oktober 2014 21:39

Det var länge sedan jag var inne här. Känns nästan konstigt att skriva.Det har hänt mycket och jag har väl "förlorat" stunder då jag inte har något att göra och därför tidigare hunnit skriva. Det är positiva saker som dykt upp och jag är glad att det...

Presentation


Lever med bland annat svår depression som leder till självmordsbenägenhet. Bloggen är min ventil, ett ställe där jag kan få visa hur jag egentligen mår och vem jag är.
Diagnoser: PTSD, depression, GAD, BDD, social fobi.

Mail: attviljamabra@gmail.com

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards