Alla inlägg den 7 september 2014

Av attviljamabra - 7 september 2014 16:22


Eftersom att fok är så gulliga och kikar in här även nu när jag inte skrivit något så vill jag bara säga att det är för att det har varit fullt upp! Men jag ska bli bättre, gillar ju det här :)

Nu när jag vet att jag kommer att få studera så är lyckan gjord. Att man sen även hittat så fina människor på den här sidan är än bättre :) 

Men nu till bloggens egentliga handling^^ Jag har anmält mig för att hjälpa till med kvällar för de hemlösa och missbrukande här i stan. Känns så himla bra och jag inser att det är ju sånt här som jag vill göra. Det är sånt här jag alltid velat göra. Så nu väntar jag svar och hoppas kunna göra något bra för andra som mår dåligt. 

Har börjat röra mig mer och mår bra av det :) Känner mig lite nyttig igen till och med^^ 

Inte behövt ta Stesolid nå mer om kvällarna heller, vilket känns skönt. Drogfri igen! Vilket kan vara bra om jag ska hjälpa människor med drogproblem...

Däremot har jag en lite jobbig sak i tankarna, i och med utbildningen så ska jag gå på en obduktion. Den kommer att hålla på i några timmar och jag kände först att det fixar jag! Men ju mer jag tänker på det så inser jag att det ju är ganska hemskt :S Att se en kropp öppnas upp på det sättet går ju emot ens instinkter om att vilja läka och hjälpa. Jag googlade ordet obduktion och de bilder som kom upp var de som fick mig att inse att det här är mer groteskt än vad man föreställer sig. 

Att se en död kropp, det klarar jag, men att se den skäras i och öppnas. Jag vet inte. Känner att jag är inne i en positiv period och är lite rädd att jag ska vara för känslig för att se det här. Men jag får bita ihop och göra det bästa av det!

I övrigt så skiner solen idag och jag har suttit ute på balkongen och läst och ätit och nu ska jag hoppa ner i ett varmt bad. 

När jag mår såhär bra under dagen, så brukar det komma en svacka framåt kvällen. Får se om det blir så. I så fall kommer det säkert upp ett till inlägg ikväll. Känner mig lite fångad mellan två måeenden ibland. Lite som vovven på bilden nedan, man sitter fast. Men det börjar ändå släppa och gå åt rätt håll nu. Det händer saker :)

 


Presentation


Lever med bland annat svår depression som leder till självmordsbenägenhet. Bloggen är min ventil, ett ställe där jag kan få visa hur jag egentligen mår och vem jag är.
Diagnoser: PTSD, depression, GAD, BDD, social fobi.

Mail: attviljamabra@gmail.com

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards