Direktlänk till inlägg 27 augusti 2014

Ersätta det dåliga med något bra

Av attviljamabra - 27 augusti 2014 17:40


Det hör man ju jämt. Kanske är dags att ta tag i saken på riktigt. Ska bli den jag är innerst inne. Allt jag tänker att jag vill göra, ska jag göra. Varför inte? 

Jag vill ta tag i volontärarbetet igen - Bara att göra det! Finns massvis med saker här i stan.

Jag vill resa iväg någonstans snart - Börja kolla biljetter. Vännen som vill med finns. Pengarna finns. Passet finns. 

Är sugen på att skaffa hund - Kolla upp om det är möjligt iom studierna som börjar snart.

Jag vill börja träna regelbundet igen - Inte svårare än att bara ta tag i det. Gym finns i huset bredvid. Motionsspår ett par hundra meter bort. Fina promenadvägar likaså.

Tiden är lite för knapp för att inte försöka bara få det där livet som man vill ha. Hur omöjligt det än känns vissa dagar så är det ju trots allt inte omöjligt alls. Det är ju verkligen inte det. Man blir inpräntad att man måste tänka igenom allt så himla länge, men livet förändras hela tiden och så länge man har en någorlunda plan så varför inte köra på och prova? 

Nej, nu är jag leds på att bara göra allting som är mest ansvarsfullt. Och att enbart göra det som andra inte har något problem med.

Ska jag fortsätta leva och kämpa så ska det ju vara för att verkligen göra det jag egentligen vill. Dags att bygga ett liv som passar ifall man vill känna sig hemma nånstans :)

 

 
 
Annie

Annie

28 augusti 2014 16:01

Jag tycker det är bra med framtidsplaner och bra gjort av dig att tänka i dem banorna! :-)Då har man nåt som motiverar ;-)
Hur mår du nu annars? Hur känns det att börja studera, bra? :-)

Ta hand om dig<3

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

attviljamabra

28 augusti 2014 17:10

Ja, men lite faktiskt. Att börja sätta sig själv i främsta rummet tillsammans med de andra man har där ;) låta ens egna planer och drömmar ta lika mycket plats som ens respekt för andras.

Jag mår egentligen inte så bra, men har just nu kraft till att hantera det så det känns bra!

Studierna kändes toppen tills nu, för jag får inga svar från universitetet längre och vet inget om upplägg eller tider alls. Men förhoppningsvis får jag tag i dem imorgon! :)

Själv då, hur går det med allting nu? Och hur är det med smärtan?

Tack!

 
Annie

Annie

29 augusti 2014 09:29

Hoppas det ordnar sig och att du får bra info från Universitetet!
Visst börjar du på måndag? :-) Man vill ju veta hur det blir, med tider och allt :-)

Just nu är det mensvärken som är värst. Har så hemskt jobbig mens-värk, lider en gång i månaden :-(
Har tom varit på koll för det förut. Får sån smärta, så kräks ibland tom.
Ska försöka träna ändå :-)Seg som jag är :-)

Kram!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

attviljamabra

29 augusti 2014 20:47

Blev inte några bra svar, men förhoppningsvis får jag det när jag börjar. Ska bli spännande att se ifall jag är redo. Trotsar ju läkarna lite genom att prova, så har oddsen emot mig antar jag. Men ändå spänd på att bara få göra ett försök :)

Aj aj, det suger rent ut sagt! Hade också riktigt mkt kramper när jag var yngre. Kunde inte stå upp då och svimmade vid ett par tillfällen. Nu har det försvunnit nästan helt faktiskt. Konstigt det där. Vad sa läkarna? Tar du nåt smärtstillande för att få hjälp att stå ut?

Heja på!

Många kramar! Hoppas värken försvinner snart!

 
Annie

Annie

29 augusti 2014 22:06

Allt var som det skulle tydligen. Alltså normalt :-)Fast det känns inte normalt, men .. ska väl vara så här antar jag.
Tar Naproxen mot menssmärtorna. Utskrivet från läkaren :-)
Skönt att det försvunnit för dig! Mitt är tyvärr kvar, men bättre idag iaf :-)

Tack för omtanken!<3

Kram på dig!

Tack för omtanken! ;-)

Kram!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

attviljamabra

30 augusti 2014 00:32

Skönt att inget är fel med själva funktionen i alla fall, men det hjälper ju inte mot smärtan i sig.
Hjälper de smärtstillande? För mig hjälper enbart Ipren av de receptfria som finns. Läste på lite om Naproxen och den låter bra.

Hjälper det för stunden ifall du har en värmekudden mot magen? Det kändes lite lättare att slappna av för mig förr när jag hade något varmt emot. Men antar att du testat alla knep som finns vid det här laget!

Så lite så, du är så himla go och förtjänar att må bra. Det ska du veta!

Kramar

 
Annie

Annie

30 augusti 2014 11:52

Ja Naproxen hjälper mig :-) Har ju värk trots att jag tar dem, men skulle jag inte ta dem skulle det va ännu värre :-( Mycket värre.
Ipren har jag provat förut-hjälper inte mig nåt mot mensvärken.
Jag tar Naproxen 500 mg, dem finns ju på apoteket också men på 250 mg.

Ja jag har nog provat det mesta vid det här laget ;-)
Kör med värme-kudde, det lindrar lite. Ja precis samma här, lättare att slappna av då :-) Har den ofta på kvällen, innan sovdags ;-)
Haha, man har blivit som en liten expert på det här med att försöka lindra värk, vid det här laget :-)

Tack så mycket! *hjärta*
Vet du vad? .. Du är så himla go och fin du med!:-)

Hoppas du får en fin lördag :-)

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

attviljamabra

30 augusti 2014 17:02

Usch, det låter inte roligt. Tänk att bli gammal och komma i klimakteriet och få slippa allt sånt här. Även om man inte vill åldras så känns det som att man måste bli väldigt fri utan värk och annat en gång i månaden. Särskilt om man har en jobbig mens.

Precis så har jag också! Mysigt. Har man som du, en sambo, och han är en sån där varm kille så kan ju hans varma hand mot magen också hjälpa när man ska sova.

Tack för dem fina orden!

 
Annie

Annie

30 augusti 2014 17:36

Ja verkligen :-) På det sättet ser man ju nästan fram emot att bli äldre-och slippa allt det jobbiga 1 gång i månaden ..

Ja han är en riktigt fin kille, en riktig trygghet<3
Han masserar mig, det kan hjälpa också :-)

Varsågod vännen!<3

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

attviljamabra

30 augusti 2014 23:12

Ja, faktiskt. Vilken frihet!

Han låter bra. Blir glad av att höra att såna förhållanden existerar :)

Hoppas du haft det bra idag!

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av attviljamabra - 10 januari 2015 23:41

Jag tror att jag just har förlorat den finaste människan jag nånsin mött. ...

Av attviljamabra - 1 januari 2015 21:26

Ja, nu är det nytt år och för mig känns det denna gång som en liten slags nyfödelse. Mycket har hänt och samtidigt ingenting. Gissar att det finns några fler där ute som känner likadant ;)Jag har ju träffat en person, som verkligen fått mig att börja...

Av attviljamabra - 6 december 2014 22:55

Bloggen kommer att börja uppdateras mer ofta igen. Blir så glad när jag ser att ni fortfarande är många som tittar in. Det får mig att vilja skriva mer igen:) Kommer också att svara på kommentarer som jag missat. Kram och tack? ...

Av attviljamabra - 2 november 2014 23:02

Det här inlägget kan låta lite dumt, och jag är helt medveten om det, men jag lägger upp det ändå ifall det skulle kunna hjälpa någon.Jag befinner mig ju i den fasen att de initiala reaktionerna efter övergrepp/våldtäkter är borta. Nu är det "gå vida...

Av attviljamabra - 18 oktober 2014 21:39

Det var länge sedan jag var inne här. Känns nästan konstigt att skriva.Det har hänt mycket och jag har väl "förlorat" stunder då jag inte har något att göra och därför tidigare hunnit skriva. Det är positiva saker som dykt upp och jag är glad att det...

Presentation


Lever med bland annat svår depression som leder till självmordsbenägenhet. Bloggen är min ventil, ett ställe där jag kan få visa hur jag egentligen mår och vem jag är.
Diagnoser: PTSD, depression, GAD, BDD, social fobi.

Mail: attviljamabra@gmail.com

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards