Alla inlägg den 27 juli 2014

Av attviljamabra - 27 juli 2014 02:40

Snabb uppdatering. Dagen har varit bra, men galet vad varmt det varit! 

Kan ändå inte hjälpa att minnas den sommaren jag spenderade på sjukhuset för suicidprevention. Vilken kontrast det kan vara mellan somrar. Fick permission då, som det hette, för att åka till samma ställe jag är på nu och jag led igenom den tiden. Behövde Stesolid regelbundet.

Nu har jag inget sånt och har kunnat njuta korta stunder till och med. Det är nytt! Brukar sällan kunna det.

Så ja, just i stunden är livet uthärdligt och jag klagar inte. Man kan övervinna både depression och ångest så pass att man kan ha bra dagar. Det hade jag inte räknat med. Hade varit nöjd med dagar då jag inte konstant stred i full mundering mot självmordstankar och -impulser. 

Så tack för den här dagen. Den ska jag minnas i resten av mitt liv <3

Av attviljamabra - 27 juli 2014 02:12

Snabb uppdatering. Dagen har varit bra, men galet vad varmt det varit!

Kan ändå inte hjälpa att minnas den sommaren jag spenderade på sjukhuset för suecidprevention. Vilken kontrast det kan vara mellan somrar. Fick permission då, som det hette, för att åka till samma ställe jag är på nu och jag led igenom den tiden. Behövde Stesolid regelbundet.
Nu har jag inget sånt och har kunnat njuta korta stunder till och med. Det är nytt! Brukar sällan kunna det.

Så ja, just i stunden är livet uthärdligt och jag klagar inte. Man kan övervinna både depression och ångest så pass att man kan ha bra dagar. Det hade jag inte räknat med. Hade varit nöjd med dagar då jag inte konstant stred i full mundering mot självmordstankar och -impulser.

Så tack för den här dagen. Den ska jag minnas i resten av mitt liv ?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Lever med bland annat svår depression som leder till självmordsbenägenhet. Bloggen är min ventil, ett ställe där jag kan få visa hur jag egentligen mår och vem jag är.
Diagnoser: PTSD, depression, GAD, BDD, social fobi.

Mail: attviljamabra@gmail.com

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards