Direktlänk till inlägg 21 juli 2014

Övergrepp av en "vän"

Av attviljamabra - 21 juli 2014 15:42

Att vara med om ett övergrepp utav någon man känner är otroligt komplicerat. Man blir inte bara skadad utan sårad och besviken på en person man litat på. 

Det har tagit mig en hel månad innan jag kunde avsluta kontakten helt med personen som gjorde detta mot mig. För på nåt sätt så kände jag att det vore elakt av mig att avsluta kontakten. Helt sjukt hur man kan resonera! Man lägger all skuld på sig själv.

Men nu ska jag ta och göra något bra av min första dag i total frihet från honom.

Och nu ska jag läka och gå vidare som en starkare person. Det måste gå! :)

 
 
Ingen bild

gabby

21 juli 2014 16:27

Kämpa!

attviljamabra

21 juli 2014 17:08

Tack, det lovar jag!

 
batmanbebis

batmanbebis

23 juli 2014 23:17

Hände mig med
min bästa vän.

http://batmanbebis.bloggplatsen.se

attviljamabra

23 juli 2014 23:26

Usch, beklagar. Rent ut sagt en jäkla skitupplevelse... Samma här, den jag umgåtts mest med och delat mest med på vissa sätt.
Har du kommit vidare? Hur mår du nu?

 
batmanbebis

batmanbebis

25 juli 2014 09:36

Missbrukade sex i flera år, så det blev väl resultatet tyvärr. Men jisse vad man verkligen är starkare än vad man tror.

http://batmanebis.bloggplatsen.se

attviljamabra

25 juli 2014 17:50

Aj, kan föreställa mig att det kan bli fel tillslut då. Står det om det i din blogg också? Har enbart läst det senaste i den.
Har haft vänner som missbrukat sex och blivit utnyttjade i samband med det. Det första steget för dem var att ens erkänna det. Och det tyckte jag var starkt.

Ja, man är stark. Undrar vart ens absoluta gräns går egentligen?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av attviljamabra - 10 januari 2015 23:41

Jag tror att jag just har förlorat den finaste människan jag nånsin mött. ...

Av attviljamabra - 1 januari 2015 21:26

Ja, nu är det nytt år och för mig känns det denna gång som en liten slags nyfödelse. Mycket har hänt och samtidigt ingenting. Gissar att det finns några fler där ute som känner likadant ;)Jag har ju träffat en person, som verkligen fått mig att börja...

Av attviljamabra - 6 december 2014 22:55

Bloggen kommer att börja uppdateras mer ofta igen. Blir så glad när jag ser att ni fortfarande är många som tittar in. Det får mig att vilja skriva mer igen:) Kommer också att svara på kommentarer som jag missat. Kram och tack? ...

Av attviljamabra - 2 november 2014 23:02

Det här inlägget kan låta lite dumt, och jag är helt medveten om det, men jag lägger upp det ändå ifall det skulle kunna hjälpa någon.Jag befinner mig ju i den fasen att de initiala reaktionerna efter övergrepp/våldtäkter är borta. Nu är det "gå vida...

Av attviljamabra - 18 oktober 2014 21:39

Det var länge sedan jag var inne här. Känns nästan konstigt att skriva.Det har hänt mycket och jag har väl "förlorat" stunder då jag inte har något att göra och därför tidigare hunnit skriva. Det är positiva saker som dykt upp och jag är glad att det...

Presentation


Lever med bland annat svår depression som leder till självmordsbenägenhet. Bloggen är min ventil, ett ställe där jag kan få visa hur jag egentligen mår och vem jag är.
Diagnoser: PTSD, depression, GAD, BDD, social fobi.

Mail: attviljamabra@gmail.com

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards