Direktlänk till inlägg 23 juli 2014

Gyn-undersökning efter övergrepp

Av attviljamabra - 23 juli 2014 15:20

Försöker sitta lite i solen men tankarna virvlar och det blir svårt att slappna av.

Det som gnager mest nu är att jag vet att jag måste gå till gynekologen för att kolla att våldtäkten inte förde med sig några fler obehagligheter.

Problemet är att jag inte känner att jag fixar det! Pga saker som hänt under uppväxten så går panikångestattacker igång vid sån undersökning. Det tar emot såå mycket att gå dit och jag unviker det i största möjliga mån.

Jag undviker all form av sex för att slippa sånt här men nu efter våldtäkten så har jag ju inget val. Jag hade inget val när den skedde och jag har inte något val nu.

Ska försöka tänka att det här är något jag gör för min hälsas skull. Något jag gör för att värna om mig själv.

Gynekologen jag har vet även om att jag har svårt för undersökning. Det ska man alltid tala om innan! Man ska också säga till i förväg ifall man tex känner sig mer bekväm med en kvinnlig gynekolog. Det gjorde jag första gången.

Nej, jag måste ta tag i det här snart så jag slipper ångesten och oron. Nu har ju kroppen läkt och det borde inte göra ont pga skador osv.

Egentligen ska man ju anmäla övergrepp på en gång och då få göra en sån här undersökning på direkten. Tyvärr så klarade jag inte det pga olika orsaker.

Hoppas ni andra har det bra ute i sommar-Sverige!

 
 
Annie

Annie

23 juli 2014 20:46

Kan tänka mig att det känns riktigt jobbigt att vara med om en gyn undersökning efter våldtäkt! Jag kan inte säga att jag förstår hur det känns, för det kan man nog bara förstå om man varit i samma situation.

Men du kommer att klara av det :-)
Ja försök tänka så, det är jätte bra tankesätt :-)
Du gör det för Din skull och för din hälsa. Du grejar det!

Jag hejar på dig :-)

Kram på dig/

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

attviljamabra

23 juli 2014 21:05

Ja, det är konstigt det där att man har något slags muskelminne som går igång och går i försvar trots att man vet att man är i en trygg situation.

Tack, jag ska verkligen försöka boka den här tiden nu så att det får ett slut!

Du är för go! Hoppas du vet det!

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av attviljamabra - 10 januari 2015 23:41

Jag tror att jag just har förlorat den finaste människan jag nånsin mött. ...

Av attviljamabra - 1 januari 2015 21:26

Ja, nu är det nytt år och för mig känns det denna gång som en liten slags nyfödelse. Mycket har hänt och samtidigt ingenting. Gissar att det finns några fler där ute som känner likadant ;)Jag har ju träffat en person, som verkligen fått mig att börja...

Av attviljamabra - 6 december 2014 22:55

Bloggen kommer att börja uppdateras mer ofta igen. Blir så glad när jag ser att ni fortfarande är många som tittar in. Det får mig att vilja skriva mer igen:) Kommer också att svara på kommentarer som jag missat. Kram och tack? ...

Av attviljamabra - 2 november 2014 23:02

Det här inlägget kan låta lite dumt, och jag är helt medveten om det, men jag lägger upp det ändå ifall det skulle kunna hjälpa någon.Jag befinner mig ju i den fasen att de initiala reaktionerna efter övergrepp/våldtäkter är borta. Nu är det "gå vida...

Av attviljamabra - 18 oktober 2014 21:39

Det var länge sedan jag var inne här. Känns nästan konstigt att skriva.Det har hänt mycket och jag har väl "förlorat" stunder då jag inte har något att göra och därför tidigare hunnit skriva. Det är positiva saker som dykt upp och jag är glad att det...

Presentation


Lever med bland annat svår depression som leder till självmordsbenägenhet. Bloggen är min ventil, ett ställe där jag kan få visa hur jag egentligen mår och vem jag är.
Diagnoser: PTSD, depression, GAD, BDD, social fobi.

Mail: attviljamabra@gmail.com

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards