Alla inlägg den 27 augusti 2014

Av attviljamabra - 27 augusti 2014 21:51


Den här låten är lite för bra och gör lite för ont att lyssna på, men jag kan inte sluta. Känner igen mitt gamla jag i den när det kommer till att dricka bort allt och återupplever en massa känslor. Funderar på om texten "swing from the chandelier" egentligen handlar om ett självmord. Tror det handlar om att hänga sig. Det är i alla fall så jag tolkar den och jag antar att jag gör det utifrån mitt eget liv. Vad tror ni? Videon finns under texten nedan.


"Chandelier"


Party girls don't get hurt
Can't feel anything, when will I learn?
I push it down, push it down

I'm the one "for a good time call"
Phone's blowin' up, ringin' my doorbell
I feel the love, feel the love

1, 2, 3, 1, 2, 3, drink
1, 2, 3, 1, 2, 3, drink
1, 2, 3, 1, 2, 3, drink

Throw 'em back 'til I lose count

I'm gonna swing from the chandelier, from the chandelier
I'm gonna live like tomorrow doesn't exist
Like it doesn't exist
I'm gonna fly like a bird through the night, feel my tears as they dry
I'm gonna swing from the chandelier, from the chandelier

But I'm holding on for dear life, won't look down, won't open my eyes
Keep my glass full until morning light, 'cause I'm just holding on for tonight
Help me, I'm holding on for dear life, won't look down, won't open my eyes
Keep my glass full until morning light, 'cause I'm just holding on for tonight
On for tonight

Sun is up, I'm a mess
Gotta get out now, gotta run from this
Here comes the shame, here comes the shame

1, 2, 3, 1, 2, 3, drink
1, 2, 3, 1, 2, 3, drink
1, 2, 3, 1, 2, 3, drink

Throw 'em back 'til I lose count

I'm gonna swing from the chandelier, from the chandelier
I'm gonna live like tomorrow doesn't exist
Like it doesn't exist
I'm gonna fly like a bird through the night, feel my tears as they dry
I'm gonna swing from the chandelier, from the chandelier

But I'm holding on for dear life, won't look down, won't open my eyes
Keep my glass full until morning light, 'cause I'm just holding on for tonight
Help me, I'm holding on for dear life, won't look down, won't open my eyes
Keep my glass full until morning light, 'cause I'm just holding on for tonight
On for tonight

On for tonight
'Cause I'm just holding on for tonight
Oh, I'm just holding on for tonight
On for tonight
On for tonight
'Cause I'm just holding on for tonight
'Cause I'm just holding on for tonight
Oh, I'm just holding on for tonight
On for tonight
On for tonight

Av attviljamabra - 27 augusti 2014 17:40


Det hör man ju jämt. Kanske är dags att ta tag i saken på riktigt. Ska bli den jag är innerst inne. Allt jag tänker att jag vill göra, ska jag göra. Varför inte? 

Jag vill ta tag i volontärarbetet igen - Bara att göra det! Finns massvis med saker här i stan.

Jag vill resa iväg någonstans snart - Börja kolla biljetter. Vännen som vill med finns. Pengarna finns. Passet finns. 

Är sugen på att skaffa hund - Kolla upp om det är möjligt iom studierna som börjar snart.

Jag vill börja träna regelbundet igen - Inte svårare än att bara ta tag i det. Gym finns i huset bredvid. Motionsspår ett par hundra meter bort. Fina promenadvägar likaså.

Tiden är lite för knapp för att inte försöka bara få det där livet som man vill ha. Hur omöjligt det än känns vissa dagar så är det ju trots allt inte omöjligt alls. Det är ju verkligen inte det. Man blir inpräntad att man måste tänka igenom allt så himla länge, men livet förändras hela tiden och så länge man har en någorlunda plan så varför inte köra på och prova? 

Nej, nu är jag leds på att bara göra allting som är mest ansvarsfullt. Och att enbart göra det som andra inte har något problem med.

Ska jag fortsätta leva och kämpa så ska det ju vara för att verkligen göra det jag egentligen vill. Dags att bygga ett liv som passar ifall man vill känna sig hemma nånstans :)

 

Presentation


Lever med bland annat svår depression som leder till självmordsbenägenhet. Bloggen är min ventil, ett ställe där jag kan få visa hur jag egentligen mår och vem jag är.
Diagnoser: PTSD, depression, GAD, BDD, social fobi.

Mail: attviljamabra@gmail.com

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards