Alla inlägg den 23 augusti 2014

Av attviljamabra - 23 augusti 2014 01:10


Snart sovdax. Ska upp relativt tidigt imorgon. 

Funderar lite över livet. Om varför vissa saker händer vissa människor.

Ibland, när jag mådde mycket sämre, så slog en tanke mig ganska hårt; tänk om jag var en våldtäktsman i ett tidigare liv och att jag nu liksom tar karma-straffet för det genom det här livet. 

Förstår att det låter lite galet, men när man inte förstår varför saker händer en och man sen är nere på botten psykiskt, som jag var då, så kom sådana tankar upp för mig. Då kunde jag tänka att det på sätt och vis var bra att vissa saker hände. Allting var menat och förtjänat och balansen återupprättades. 

Mysko tanke, men den hjälpte mig igenom en del saker och besparade mig massa onödigt grubblande.

Sen blev den ju iof rätt skadlig eftersom att man kände det som att man förtjänade det dåliga som hände, så jag la av med att tänka så.

Vem vet egentligen varför vissa saker händer. Det viktigaste är att man försöker göra det bästa av det man har kontroll över. Kämpa för att vara den bästa man kan vara oavsett vad som dyker upp.

Är sugen på att bestämma mig för att göra minst två bra saker varje vecka. "Goda gärningar" kanske man kan säga. Det hade varit något. Att aktivt söka upp situationer där man kan hjälpa till eller anmäla sig till volontäruppdrag.

Presentation


Lever med bland annat svår depression som leder till självmordsbenägenhet. Bloggen är min ventil, ett ställe där jag kan få visa hur jag egentligen mår och vem jag är.
Diagnoser: PTSD, depression, GAD, BDD, social fobi.

Mail: attviljamabra@gmail.com

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards