Alla inlägg den 25 augusti 2014

Av attviljamabra - 25 augusti 2014 19:56

Har sett tre bra filmer den senaste tiden och måste ju tipsa om dem.

Lejonhjärta: En finsk film som var mycket bättre än jag trodde den skulle vara. Handlar om nazism, människovärden och att göra val som trotsar allt man levt efter tidigare. Mycket bra!

Divergent: Så bra film! För att hålla ordning i världen så har ett nytt system införts där människor, efter ett test, delas in i läger efter vad de passar att göra alternativt om man väljer att gå emot testet och välja med hjärtat. Efter att valet är gjort finns ingen väg tillbaks. Det visar sig dock att systemet inte är vattentätt eftersom att det finns personer som är för starka för att delas in i endast ett fack och dessa stör världsordningen. Vad ska man göra med dem?

The fault in our stars: En film som visar hur jäkla trist det faktiskt är att vara sjuk. Det är oftast inte vackert alls, inte så som vissa skildrar det. Man är rädd. Får kämpa för att kunna ha några bra stunder. Men det går.
Tack vare en fantastisk skådespelerska så blir filmen rätt magisk ibland.

Alla tre är sevärda. Jag brukar inte orka se klart alla filmer, måste blir ganska fångad för att kunna göra det, men alla dessa såg jag från början till slut och blev berörd. 

Se se se! :)

Av attviljamabra - 25 augusti 2014 19:35

Ledsen för kortare inlägg den senaste tiden. Har varit väldigt nedstämd och inte riktigt kunnat hantera det som jag brukar. Har varit igång ovanligt mycket också, väldigt social och planerna har kommit utan att jag riktigt insett det själv. 

Idag var jag tvungen att säga hejdå till ytterligare en av dem närmsta som flyttar vidare. Sånt är livet! Hade jag mått bättre så hade jag kanske också gett mig av. Har bara svårt att lämna människor kvar av nån anledning.

Är riktigt sugen på en veckas sol och bad nu. Skulle gärna åka ensam om jag inte var så rädd för att råka ut för nåt igen. Man blir mer ängslig efter att ha varit med om saker som man alltid tänkt "sånt händer inte mig" om. Tror många känner igen sig i det! 
Samtidigt blir man så full i fan på att bli stark och slå tillbaks om det skulle bli en nästa gång. Vill börja på kampsport igen men vet inte om tiden kommer finnas.

Nu ska jag städa lägenheten till en "lyxvåning" så att jag trivs igen och sen skriva ett riktigt inlägg här :) Har saknat det!

Kram på er

Presentation


Lever med bland annat svår depression som leder till självmordsbenägenhet. Bloggen är min ventil, ett ställe där jag kan få visa hur jag egentligen mår och vem jag är.
Diagnoser: PTSD, depression, GAD, BDD, social fobi.

Mail: attviljamabra@gmail.com

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards