Alla inlägg den 5 augusti 2014

Av attviljamabra - 5 augusti 2014 23:55

Det gick inte så bra som jag hoppats att komma hem till stan igen. Kom varken iväg på nån fest, som det var tänkt, och har inte svarat på några sms eller samtal. Så jag konstaterar att jag misslyckats, MEN imorgon är en ny dag och jag ska ta tillvara på den till fullo. Jag åker iväg igen. Det är trots allt sommar och ifall jag nu hittat ett ställe där jag kan må lite bättre på så antar jag att det är rätt att fly iväg dit.

Problemen får jag ta hand om senare helt enkelt. Det är ju inte som att de kommer att vägra vänta på mig och dra någon annanstans ;) Kanske hinner jag till och med blir mer redo tills dess!

Måste också säga att jag är tacksam för att jag har min antidepressiva medicin. Jag vet att det är många som är helt emot sådana preparat. Jag var själv en av dem, men när depressionen blev för stark så blev det värt det för mig att åtminstone prova. 
Det tog sammanlagt ca 8 år för mig att hitta en sort som fungerade. 2 av dem åren gav jag upp eftersom att jag mådde dåligt av dem mediciner jag dittills provat. Sen fick jag alltså ny kraft och allt slutade med att jag i år fann en som gjorde underverk. Galet det där. 

Vill väl mest säga att man inte ska ge upp den kampen även ifall man har oturen att prova fel slags mediciner flera gånger. 

Under den tid då jag provade mig igenom många preparat snabbt så var jag inlagd på sjukhuset för att man kan känna sig sämre i början då man sätter in en medicin och jag redan var rätt kraschad. Det brukar vända inom ett par veckor, men det gjorde aldrig det i mitt fall och jag fick för mycket biverkningar. 

Såhär i efterhand känns allting ändå värt det, och det är det jag vill poängtera! 

Har fortfarande inte svarat på smset som det står om i inlägget under. Tror jag lägger det på is ett tag tillsammans med det andra.

Ska dra mig iväg ut på landet igen alltså, och fiska upp min egen mat osv. Lite Into the wild-känsla. Haha, inte riktigt ;)

Hoppas det är bra med dig som läser! 

Presentation


Lever med bland annat svår depression som leder till självmordsbenägenhet. Bloggen är min ventil, ett ställe där jag kan få visa hur jag egentligen mår och vem jag är.
Diagnoser: PTSD, depression, GAD, BDD, social fobi.

Mail: attviljamabra@gmail.com

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards