Direktlänk till inlägg 14 augusti 2014

Framtiden visade sig

Av attviljamabra - 14 augusti 2014 00:46

I natt hade jag mer ångest än på länge. Fokuserade helt på att bara somna så att det skulle komma en ny dag.

Då hör exet av sig. En person som inte alltid vill ens bästa, om det inte råkar vara det bästa även för honom!
Jag vet inte vad, men något måste ha hänt eftersom att han bara öste skit över mig. Allting som gått dåligt i hans liv var nu mitt fel. Jag har tydligen träffat massvis med killar. Jag har också lyckats göra alla möjliga slags fel mot honom. Jag är elak som inte litar på honom när han säger att han har förändrats - vilket han sagt många gånger och aldrig har gjort. Osv osv. Sen lade han några riktigt låga kommentarer som är såna som skär rakt in i hjärtat. Sånt som man liksom inte har någon "mur" emot. 

Det samtalet gav mig en slags kortslutning. Jag bokstavligt skakade av att jag blev så ledsen, tror inte det har hänt på flera år, för av någon anledning så trodde jag att vi hade kommit förbi allt bråk nu och all misstro han jämt hade emot mig. 

Det jobbiga är, och säkert anledningen till varför det tog så hårt, är att jag var så osäker på vissa plan när jag först mötte honom att jag tillslut bröts ner till att bli så som han ville. Kunde inte ens umgås med min familj utan att behöva be om ursäkt till honom en hel natt efteråt och bedyra/svära/lova på allt som var viktigt att jag inte hade gjort något annat än att vara med just familjen. 

Samtidigt var han mer eller mindre otrogen, stängde av mobilen och reste iväg, var extremt aggressiv och våldsam, ljög ofta osv. 

Att jag stannade kvar var en gåta, men jag förstår ju nu att efter alla år tillsammans så hade han lyckats få mig att tro att jag helt enkelt aldrig skulle kunna lämna honom. Jag kunde ju aldrig bli lycklig med nån annan, ingen annan skulle kunna älska mig som han - det skulle jag inse och då skulle han absolut inte ta tillbaka mig, han skulle gå under och ta livet av sig - och det vill du väl inte ha på ditt samvete gumman? Osv... 

Eftersom att det var mitt första förhållande och jag inte hade så bra erfarenheter av hur en relation skulle vara så trodde jag nästan på det där. 

För att göra en lång historia kort så kom jag i alla fall ifrån honom tillslut efter att hota med polis osv. 

Problemet nu är att jag inte riktigt kommer ifrån att han kontaktar mig ibland. Och, nu är det skämskudden på, så känns det ibland som att något inom mig tvivlar på att han kanske har rätt. Kommer jag klara av ett "normalt" förhållande? Vill jag ens ha det? Kommer någon att älska mig "lika mycket som han gör"? Har han kanske ändrat sig, som han ju faktiskt säger(återigen)?

Hade bokstavligt talat ont i hjärtat tills jag somnade fram på morgonkvisten. 

När jag vaknade var jag lite tung sådär och satte mig i solen för att äta frukost. Då hör jag grannarna, som är 55-60 år, nåt sånt. De tjafsar på precis samma sätt så som mitt ex gör. Samma misstro till varandra. Kvinnan får sitta och försvara sig medan han överdriver allt och hittar på saker som hon skulle ha gjort trots att hon inte gjort det. Nedvärderar henne med äckliga kommentarer som får henne att låta som en slampa - för att hon hade haft en annan man innan hon träffade min granne. 

Där och då insåg jag att mitt ex med största sannolikhet inte har ändrats. Varför skulle han ha gjort det nu när han inte hade det senaste gången han sa det, för ca 6 månader sen?
Grannparets gräl kändes som att min potentiella framtid visade sig, om jag skulle gå tillbaks till exet. Vill jag sitta där om massvis med år och tjafsa om samma gamla saker? 

Jag skulle definitivt behöva börja med Stesolid, ångestdämpande, igen om jag skulle börja träffa honom. Bara det är ju ett väldigt dåligt tecken?

Det kanske låter helt självklart för dig som läser att valet är glasklart - skit i honom!

Jag kan ju se det rent logiskt. Absolut. Men samtidigt så vet jag nu efter terapi och sånt, att jag inte riktigt lärt mig som barn/ungdom hur kärlek ska kännas. För min hjärna, eller mitt hjärta, tror att kärlek är att vara rätt så hatad egentligen. Sjukt, men nu när jag skriver det så inser jag ju det själv också, att det är så. Haha, vad retard!! 

Nej, jag hade ju bestämt mig för att verkligen satsa på att träffa människor som är glada för ens skull och verkar vilja att man ska må bra. Blev nära vän med killen som jag gick i gymnasiet med, men så vart han som förbytt den där kvällen och det blev ett övergrepp istället. Där föll allting igen och jag tror det är därför jag tvekar. 
Nej, mitt omdöme verkar inte vara det bästa. Bevisligen. 


Innerst inne så tror jag faktiskt ändå på riktig och äkta kärlek. Sån där vacker kärlek som man ser i väldigt få pars ögon, den tror jag kan vara livslång om man hittar rätt person. Måste försöka hålla fast vid det. 

 
 
Lainen

Lainen

14 augusti 2014 01:55

Känner igen mig i det där. Men mitt ex. Vilken manipulerande, ond och hemsk människa. En demon som inte kan ligga många generationer under Satan själv. Menmen, nog saknar man henne ändå.
Före henne hade jag tyckt du var knäpp i huvudet. Men nu förstår jag verkligen. Det är helt ologiskt men känslor saknar logik.
Men ofta handlar det bara om att ha någon. Hade du haft ett annat bättre ex hade det lika kunnat vara han du saknade.
Sedan kanske det där med beroende av kaos-grejen har något med saken att göra?

Spara hans nummer om du inte gjort det och svara inte. Det var enda sättet för att få mitt ex att sluta höra av sig. Nu har det senaste tiden bara hänt en gång i månaden.

Nog kommer du hitta någon. Men det är ju inte gjort bara sådär. Det är så många saker som påverkar huruvida man passar ihop med någon eller inte och så många människor.
"Man måste kyssa många paddor...".

http://lainen.bloggplatsen.se

attviljamabra

14 augusti 2014 02:43

Oj, undrar vad hon gjorde mot dig nu. För du skräder inte orden direkt!

Jag tycker själv att jag är knäpp, men vad ska man göra. Det där är ju hemma för mig/oss, som du säger ;)

Mm,har bytt nummer. Men han når mig på Fb och ber mig ring osv... Jag är lite för svag ibland helt enkelt. Särskilt när han skriver att han mår dåligt först, då måste jag ju ringa upp.

Jag vill inte ha några paddor! Är leds på dem.. Luriga svinpaddor. Hoppas hitta nån att uppleva alla känslor tillsammans med. Få skoja loss helt galet ibland och skutta omkring, för att sen kunna prata om allt djupt, sen skratta åt det, sen äta massvis med godis, för att sen ta en power walk som övergår i sådan där rolig gång: http://www.youtube.com/watch?v=keo3Xo2MWog
hahahah, och sen lägga sig på ett tak nånstans och titta mot stjärnorna... Sen får det fortsätta så varje dag med lite nya inslag. Nej men verkligen försöka göra det bästa av varje dag man har ihop.

 
Annie

Annie

14 augusti 2014 08:55

Känner också igen mig, faktiskt. Jag har inte alltid mått så bra som jag gör nu :-)
När jag var yngre hade jag ett dåligt, destruktivt förhållande ... Sen när det tog slut hittade jag på mig själv igen!

Så jag säger av egen erfarenhet och för att jag vill Ditt bästa ha ingen kontakt med honom :-) Du behöver kunna gå vidare! :-)utan honom ..

Och JA det finns äkta kärlek och fina killar. Jag har den bästa nu ;-) Så tro på det vännen :-) DU är värd det :-)<3

Det går att hitta lyckan, det gjorde jag ;-)

Kram!

http://Lifebyannie.bloggplatsen.se

attviljamabra

14 augusti 2014 22:45

Hade ingen aning. Underbart att du hittade tillbaks efteråt! Var det ett långt förhållande?

Det är sant, jag vet. Dags att försöka ännu en gång. Får säga till honom att jag tror att vi inte är bra för varann nu heller, och att vi behöver sluta höras om vi ska lyckas gå vidare.

Åh, vad glad jag blir för din skull! :) låter underbart, och kom ihåg att du förtjänar en sån bra kille! ibland kan man glömma det tycker jag, börja ifrågasätta liksom.

Tack, många kramar!

 
Sandra

Sandra

14 augusti 2014 12:25

Jag kan inte annat än att skicka en jättekram. Jag vet precis hur det känns.... Och det SUGER. Det är verkligen dom enda orden jag har just nu.

http://sandrasjolander.bloggplatsen.se

attviljamabra

14 augusti 2014 19:48

Tack så mycket Sandra! Tråkigt att du vet hur det känns. Hoppas att du har kommit ifrån det!

 
Lainen

Lainen

14 augusti 2014 21:25

Hon har garanterat inte varit värre än ditt ex. Det är samma skit men jag har bara lessnat på att tycka synd om henne och så.

Det är bara en anledning de skriver så. Manipulation. Visst. De kanske mår dåligt. Det tror jag nog. Men gäller bara koppla bort.
Mitt ex har skickat bilder på sina uppskurna blödande armar, när hon haft feta blåmärken pga misshandel av sin kille efter mig. Men det är ingen ursäkt för mig att höra av mig. Jag fanns där att stötta henne då när vi var tsm, inte nu längre. Det är inte mitt och det är inte ditt jobb!

Försök komma ihåg hur det sist blev. Alltså nu. Du får _skit_ för att du försöker göra det rätta. Är det ok?

Du liksom jag måste nog bara hitta andra sorters människor. Vi letar på fel ställen tror jag. Det låter typ exakt som jag vill ha det. Förutom gången där då. Du får nog leta länge för det. :|
Gillar du också att skutta? Trodde inte vuxna gjorde det? Alla skäms när jag gör det typ.

Men det kommer. Vänta. Läk dig själv. Leta rätt leta länge. Det kommer ingen sådan där kille som bara trillar ner i knät bara sådär. :)

http://lainen.bloggplatsen.se

attviljamabra

15 augusti 2014 00:11

Starkt av dig. Verkligen! Önskar jag kunde agera mer så. Har blivit bättre, men har alltid tänkt att man är en dåligt medmänniska om man inte gör allt för alla som mår dåligt. inser ju nu att det inte är så!
Tycker du gjort det riktigt bra.

Ja, kanske är det så. Jag har börjat inse att jag förtjänar en riktigt go kille faktiskt. Förut såg jag det inte så. Trodde att såna killar var för andra slags tjejer och sa liksom direkt ifrån till såna. Har du haft den tanken om tjejer?

Ja, att skutta är ju det ultimata utloppet för glädje. När jag skrev körkortsteorin(på den tiden när jag hade noll tilltro för mig själv) och klarade den, så blev jag så himla glad. Kände hur det strömmade till i kroppen och uppsökte närmsta toalett för att i smyg.... skutta av glädje!!! Så härligt var det! :D I lägenheten skuttar jag ibland också, det förhöjer glädjekänslan också!
Fast, du, man går bara så i några sekunder för att få skratta lite, sen kör man på normalt igen ju :P

Nej, det är sant. Men oj, vad han ska få veta att han är speciell. Ska aldrig ta honom för givet iaf.

 
Lainen

Lainen

15 augusti 2014 02:02

Försök göra det till nästa gång. Blocka han på FB btw? Du har inget att göra med honom alls så han har inget i ditt liv att göra. Ringer eller messar han så läs inte messen och svara ej när han ringer. Lugnar det inte ner sig så byt nr. :)

Det gör du garanterat. Din ex och mitt ex kanske borde gå på en blind date? ;) Fast hon har iofs haft skitkillar som misshandlat henne och allt. Fast ärligt, jag förstår dem. :p
Jo nog har jag det. I perioder. I perioder tvärt om. Att den tjejen som har mig som kille är den mest lyckligt lottade i världen. Lite gudskomplex där... ^^

Har vi samma uppfattning av skutta nu? ^^ För den skuttning jag tänker på går inte att göra i en toalett. Om den inte är stor.
https://www.youtube.com/watch?v=C8WBq6dVW4A
Men ja, det är det bästa som finns! Du har rätt. Bästa utloppet för glädje. Om man inte redan är glad så blir man.
Jag träffade på en kille när jag skuttade hem från krogen. Bad han skutta en bit med mig men han ville inte. Så övertalade jag honom och han var så glad han ville bjuda mig på en burgare. ^^
Ja i lägenheten skall man skutta, dansa och sjunga. Det är 3st väldigt bra antidepressiva i vardagen. När jag mår bra drar jag alltid några schyssta moves när jag ska till köket eller toan. :)

Nej det ska man aldrig göra. Låt inte heller han ta dig för givet!

http://lainen.bloggplatsen.se

attviljamabra

15 augusti 2014 16:38

Vilken vändning det hade blivit om det visade sig att du var mitt ex, och jag var ditt. Ojoj. Men ser inte så många likheter som tur är ;)

Ja, snart blir det block på fb. Fick massa sjuka meddelanden inatt igen och börjar ledsna. Söker inte sympati dock, det är helt på mitt eget ansvar att jag fortfarande har den lilla kontakten med honom.

Jag är tvärtom där. Känner alltid att jag inte är bra nog. Vet exakt varför jag har den känslan, en uppväxtgrej som förändrade allt för mig. Börjar komma över den saken nu dock.
Lär mig att få gudskomplex? :)

Jo, vi har samma uppfattning om skutt. Men man kan ju ta enstaka skutt-hopp också ifall man inte har ytan. Så fick göra så inne på den toaletten :)

Haha, videon...... :D

Mysig upplevelse! Där gjorde du en god gärning ;) Haha, skuttar du ofta offentligt?

Bra på att dansa?

Nej. Då skulle jag nog lämna honom.. :/

 
Annie

Annie

15 augusti 2014 09:45

Ja det var ett ganska långt förhållande .. Flera år, vi bodde även ihop i flera år. Jag är verkligen en annan person nu och det är jag glad för :-) Har nog tuffat till mig ganska mycket sen dess, inte rädd för att säga vad jag tycker nu och gör min röst hörd :-)Har nog en del med det förhållandet att göra ...
Skulle Aldrig acceptera sånt beteende igen och det menar jag verkligen! :-)

Tack så mycket vännen!<3
Det är du med! :-) Glöm inte det :-)

Kram!<3

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

attviljamabra

15 augusti 2014 16:40

Okej, då förstår jag att det måste blivit tungt för dig att lämna. Det sker stegvis, men man kan verkligen brytas ner om man älskar någon som utnyttjar det.

Underbart att du kan säga ifrån ordentligt nu!

Nej, det skulle inte jag heller. Möjligtvis lite ifrån just honom, och det är därför jag måste hålla mig borta från honom.

Tack, goa du!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av attviljamabra - 10 januari 2015 23:41

Jag tror att jag just har förlorat den finaste människan jag nånsin mött. ...

Av attviljamabra - 1 januari 2015 21:26

Ja, nu är det nytt år och för mig känns det denna gång som en liten slags nyfödelse. Mycket har hänt och samtidigt ingenting. Gissar att det finns några fler där ute som känner likadant ;)Jag har ju träffat en person, som verkligen fått mig att börja...

Av attviljamabra - 6 december 2014 22:55

Bloggen kommer att börja uppdateras mer ofta igen. Blir så glad när jag ser att ni fortfarande är många som tittar in. Det får mig att vilja skriva mer igen:) Kommer också att svara på kommentarer som jag missat. Kram och tack? ...

Av attviljamabra - 2 november 2014 23:02

Det här inlägget kan låta lite dumt, och jag är helt medveten om det, men jag lägger upp det ändå ifall det skulle kunna hjälpa någon.Jag befinner mig ju i den fasen att de initiala reaktionerna efter övergrepp/våldtäkter är borta. Nu är det "gå vida...

Av attviljamabra - 18 oktober 2014 21:39

Det var länge sedan jag var inne här. Känns nästan konstigt att skriva.Det har hänt mycket och jag har väl "förlorat" stunder då jag inte har något att göra och därför tidigare hunnit skriva. Det är positiva saker som dykt upp och jag är glad att det...

Presentation


Lever med bland annat svår depression som leder till självmordsbenägenhet. Bloggen är min ventil, ett ställe där jag kan få visa hur jag egentligen mår och vem jag är.
Diagnoser: PTSD, depression, GAD, BDD, social fobi.

Mail: attviljamabra@gmail.com

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards