Direktlänk till inlägg 15 augusti 2014

Bra dag!

Av attviljamabra - 15 augusti 2014 00:17

Måste bara berätta lite snabbt att jag har haft en bra dag. Betydligt mindre ångest än igår, vilket gör mig så himla glad. Den tacksamhet jag känner när ångesten minskar går inte att beskriva. Energin som sparas då vill jag använda till något bra. Det är en regel jag har.

Såna här dagar tillåter jag mig att känna mig stark. Brukar försöka tänka att det är pga att jag har kämpat för ett bättre liv som jag faktiskt har kunnat ha en sån här bra dag. Det hade inte varit möjligt förut, men nu verkar det komma någon slags belöning. Tack vare..? Kan det vara tack vare mig själv? Jo, jag tror att jag har en stor del i det här. Lite så försöker jag se det, och jag hoppas att fler ser det så om sina egna liv.
Alla som kämpar med behandlingar och livsval; när det väl vänder och blir lite bättre - ta åt er för fulla muggar! Den glädjen som kommer då är något som just du har skapat. 

Vi har ju trots allt en rätt stor makt över våra liv, även om en hel del är "lottning". Fått en dålig lott? Fortsätter att få dåliga lotter? Ändra val, byt strategi, spara på aktier istället för att köpa lotter. Investera i dig själv och gör enbart saker som strävar mot den framtid du innerst inne drömmer om. Klyscha på klyscha som i längden verkar stämma.
Det är svårt att tänka långsiktigt när man är på botten. Läskigt också... Ibland känns framtiden så avlägen. Men delmålen är närmre och varje steg man tar för att förbättra sitt liv och sin tillvaro är ett steg som verkligen räknas.

Visst, det är möjligt att ångesten snart slår till, kanske när jag strax går och lägger mig. Men jag ska minnas hur jag kände just i den här stunden då. Och veta att det är möjligt. 

När jag tänkte avsluta livet så var det för att jag inte kunde må bra. Allting hade alltid varit en charad. Min psykolog ville att vi skulle undersöka ifall jag kanske tillhörde dem som inte kan känna sig glada den naturliga vägen. Men nu, efter förändring som inneburit en massa misslyckanden MEN som trots det har följts av någon enstaka seger, så kan jag ju känna glädje. Tack vare dem enstaka framstegen som dykt upp mellan alla försök.

Säger bara ett ord: Woho

God natt

 
 
Lainen

Lainen

15 augusti 2014 03:22

Klart att ditt arbete är den största faktorn. Du har fått hjälp och verktyg utifrån men de är helt värdelösa om man inte använder sig utav dem. Så du ska vara mer än nöjd och tacksam gentemot dig själv att du gjort en sådan otroligt bra gärning mot dig själv!

Och ja, alla får inte samma lott i livet. Det är en anledning till att man mår dåligt, inte en ursäkt. Som jag brukar säga. :)

http://lainen.bloggplatsen.se

attviljamabra

15 augusti 2014 05:56

Exakt. För det finns inga ursäkter i världen furir. Sir yes Sir!
Nej, men det finns ju väldigt få ursäkter i världen. Oftast är det anledningar som faktiskt går att göra något åt. Vilket är värt att påpeka. när man inte själv ser lösningen, så kanske någon annan med mer erfarenhet kan göra det.

Tack för dina ord. Du verkar väldigt snäll som person faktiskt. Hade jag känt dig hade jag smygit fram en liten kram i tacket! Så, tur för dig att du bara är bokstäver framför mina ögon ;) Haha

Hoppas du haft en bra dag? :)

 
Lainen

Lainen

15 augusti 2014 13:20

Ja vet man om att det är ett problem och hur det ska lösas så kan man inte hålla på och ursäkta sig.
Nej det är svårt att själv se det ofta.

Precis som Donken har jag mina ljusa stunder. Ska jag lite på ditt ord att det är tur...?

Jodå den har vart helt okej angenäm. Idag ska bli en bättre dag har jag bestämt dock!

http://lainen.bloggplatsen.se

attviljamabra

15 augusti 2014 15:18

Precis. Jag gissar att vi båda är sådana, att vi har en liten talang för att just se lösningarna. Annars tror jag inte att man hade levt idag.

Haha mm. Nej, kanske inte. Just där behöver du inte lita på mig.

Okej, vad härligt! Något särskilt inplanerat? :)

 
Lainen

Lainen

16 augusti 2014 08:01

Ja det vart att fara med NA vännerna på en spelning och sådär. Ska iväg idag också. Men kanske får ngn tim över att rita mig en tvättbjörn. Hinner jag lägger jag upp den i ett inlägg. Annars kommer den imorgon. :)

http://lainen.bloggplatsen.se

attviljamabra

16 augusti 2014 15:10

Vad kul! :) Hoppas du hade det bra!

Ingen brådska med det, ska också iväg, men inte på lika roliga saker gissar jag!

Hoppas du får en bra dag :)

 
Lainen

Lainen

17 augusti 2014 01:25

Jo det har vart bra. Slut i skallen. Driuckit på tok för mkt energidricka och koffeindricka. Inga nojor dock. ;)
Flummat loss rejält. Sminkat mig på festivalen. Ångrade mig lite. Såg ut som en hora. Impulsiviteten tog det bästa utav mig...

Hoppas du haft det fint du med!

http://lainen.bloggplatsen.se

attviljamabra

17 augusti 2014 15:14

Skönt att du sluppit nojorna! Låter riktigt jobbigt att få såna. Hur har dina värsta nojor varit?

Haha, pics or it didn't happen ;) Nej, men det låter rätt kul ändå! Och det var ju bara för en kväll! Eller.....? ;)

Tack!

 
Lainen

Lainen

19 augusti 2014 01:45

Det beror på vad du menar? På koffein är det väl att se saker i ögonvrån och vara rädd. Nojig något dåligt ska hända. Att jag ska hamna i psykos. Att någon vill mig illa.
Utomhus generellt så att någon kanske ska skjuta mig. Köra över mig med bilen (går ofta av från asfalten när bilar kommer etc.).
På amfetamin så trott folk hållit mig gisslan. Varit _säker_ på att de ska döda mig. Så långt att jag var nära på att ta fram en yxa. En annan gång så gick jag hastigt och sicksackade mellan hus då de skulle skjuta mig trodde jag.

Jag har bilder men jag är så snygg min blogg skulle bli så poppis med brudar som vill ligga att jag inte skulle orka pressen!

Nej men har faktiskt funderat på bilder någon gång men det skulle förstöra "mystiken".

http://lainen.bloggplatsen.se

attviljamabra

19 augusti 2014 14:53

Okej. Låter riktigt hemskt det där... Det beror inte på tidigare erfarenheter?

Jag undviker också bilar som åker förbi pga att jag höll på att bli indragen i en bil av tre män en gång. Så jag tänker att jag har en anledning till att reagera på bilar som saktar in osv. Men det beror helt på koffeinet för dig?

Usch... Lider med dig. Måste vara riktigt tungt att bli så rädd. Men det händer inte utan koffein/amfetamin?

Aaah, förstår helt. Vem vill bli kändis och få massa brudar efter sig? Nej, håll på dig och din integritet istället! Förbli en superman som kan leva ett vanligt liv ;)

 
Lainen

Lainen

19 augusti 2014 15:57

Nej jag har ingen anledning till att tro på något sådant där.

Nej det med bilarna är ganska ofta utan något som helst i kroppen eller hur man nu ska säga. Samma att jag inte på kvällar riktigt vågar ha gardinerna öppna pga ifall någon skulle vilja skjuta mig genom fönstret. Alltså. Jag är bara väldigt nojig. Men det kommer ju i samband med borderlinen.

Ärligt skulle inte jag det. Jag skulle, liksom många kändisar krascha. Och det rätt fort det med. Visst, vara übersnygg så alla vill ligga med en är en annan sak. ;)
Jo jag ska göra det. Hjälpa resten av världen genom min blogg!

http://lainen.bloggplatsen.se

attviljamabra

19 augusti 2014 22:23

Vad tungt :/

När jag fick vissa mediciner kände jag också exakt den tanken om att nån skulle skjuta mig genom fönster när det var mörkt ute och ljust inne hos mig. Förstår nu att det var medicinerna men då höll jag på att gå sönder av att jag kände mig så konstig.

Man undrar varför vi nu är två som haft just den tanken? Är det för att vi bor i lägenheter en bit uppifrån marken och det är det lättaste sättet som någon skulle kunna skada en på? (Vet inte hur du bor, bara gissar på grund av att höjd skulle kunna vara en förklaring)

Oavsett så har det för det mesta försvunnit för mig sen jag slutade med allt onödigt jag fick utskrivet!

Gör det, jag skulle nog också krascha totalt, eller inte. Ingen aning när jag tänker efter. Själv avskyr jag att ha killar/män efter mig så jag vill inte ligga med dem ändå ;) men förstår att det kan vara annorlunda för dig ;)

 
Lainen

Lainen

19 augusti 2014 23:51

För mig går allt i perioder helt och hållet. Så det beror på det. Jag är säker på att det beror på min diagnos.

Nej det är som när som helst. Men det är det som kan hända mest akut. Att någon kommer in är jag rädd för när jag ska sova. Men kommer någon in under dagen så hinner jag iväg hoppas jag. :)

Vad var det du åt?

Mja jag undrar hur jag skulle vara ifall massa tjejer sprang efter mig och jag bara kunde välja och vraka. Skulle nog ligga runt. Men nu sådär har jag haft sex otroligt lite senaste 5 åren.

http://lainen.bloggplatsen.se

attviljamabra

21 augusti 2014 01:13

Okej. Förstår det. Skönt att veta vad det beror på så att man kan jobba med det på rätt sätt, och har förståelse för varför det blir som det blir ibland.

Usch, måste vara jobbigt :/ Att vara rädd är det värsta som finns. Skulle det kunna hjälpa att låsa sovrumsdörren eller att skaffa något larm eller liknande? För försvarsprylar känns lite dumt att skaffa ifall man skulle råka använda dem mot fel person.

Det var så mkt. Fick prova sju olika mediciner under tio veckor. De försökte minska depressionen snabbt och effektivt... Inte så snällt kan jag känna såhär i efterhand! Fick ju inte en chans att känna efter. Bara biverkningar konstant! Provade även Ritalin då, om jag minns rätt.

Måste fråga varför du skulle ligga runt? Mest för att jag blir nyfiken. Själv är det det sista jag vill göra och har aldrig förstått fascinationen kring det. Hellre håller jag mig till en person när det kommer till det :)

 
Lainen

Lainen

21 augusti 2014 02:16

Jag tror inte att det är rätt ide att ha dörrar låsta hit och dit. Låta ens tänk och fobier ta över ens liv. Låser självklart ytterdörren. Men annars så skiter jag i dörrarna och gardinerna nuförtiden. :)

Huvva. Jag känner igen det där. Dum som man är byter man konstant i tron om att det ska hjälpa. Mmm... Ritalin kan för många ge ångest och nojor.

Nu ska du inte få fel bild. Jag har aldrig varit otrogen och det har funnits tillfällen då jag haft möjlighet. Men skulle jag nu kunna ligga med nya tjejer konstant skulle jag kanske göra det just pga gamla destruktiva beroendemönter. Alltså om jag kunde ligga runt hur jag vill. Men det kommer arbetas bort i samband med tillfrisknandet är jag säker på. :)

http://lainen.bloggplatsen.se

attviljamabra

21 augusti 2014 18:29

Nej, klarar man att utmana sig stegvis så ska man! Tänkte mest på yxan. U en sån situation måste det vara bättre att stänga in sig och ringa efter något mobilt jour team eller så.

Ja, men det var läkarna som bytte. Man träffade en ny jourläkare varje gång och alla tyckte att den innan hade valt fel och bytte till det den själv trodde på. Blev kaos. Mm, ritalin är inget för mig. Fick förresten hallucinationer av stilnoct. Tyckte det var rätt spännande faktiskt! Men det var ju för att det inte var läskiga saker. Satt mest förundrad över att jag såg saker som visste inte var på riktigt. Försökte på alla möjliga sätt få hjärnan att komma på sig själv, haha, hade säkert sett kul ut utifrån.

Okej, förstår. Ja, så är det kanske. Hoppas du inte varit alldeles för destruktiv. Måste vara rädd om din kropp och knopp^^

 
Lainen

Lainen

24 augusti 2014 21:40

var otydlig med yxan. Det var så att jag åkte på en psykos efter en massa droger. Sedan såg jag en kompis hade en handyxa på nattduksbordet. Det var för försvar ifall någon skulle komma och banka på dörren antar jag. Jag "vaknade till" ur psykosen litegrann. Eller fick minnet tillbaka. Jag var säker på att de höll mig gisslan där. Jag funderade mellan att springa ivväg eller ta yxan och börja hota dem så jag skulle kunna dra iväg. Tänkte väl inte skada dem tror jag. Men allt var så luddigt. Gjorde inget av dem dock. Minns ej varför.

Ja det är inte ovanligt de gör så. Och sedan får patienten lida. Men de vill ju bara det bästa för en, oftast. Ibland har de samarbete med läkemedelsföretag. Det är fan ena riktiga jävlar...
Jo de ger hallisar. Jag får dock så lätt minnesluckor på dem så jag hinner bara se lite tapeter eller andra saker med mönster flyta runt lite. Tar jag mer bommar minnet.
Jag tycker inte om ruset alls på dem.

Destruktiv med liggandet? Tro mig. Jag har för dålig självkänsla för att tro folk vill ligga med mig. Även om de vill det. Det är väl också en del till varför jag kanske skulle tillämpat mitt dåliga beteende.

http://lainen.bloggplatsen.se

attviljamabra

25 augusti 2014 18:30

Okej, läskigt ju! Har du nångång fått psykos utan droger?

Exakt. Man kände sig som en försökskanin som blev iproppad lite vadsomhelst. Hur snälla nån av dem än var så led man ju. De träffade ju en bara i nån kvart max och slapp se hur sjukt dåligt man mådde sen. Två av läkarna var väldigt speciella också. En på ett galet men ändå oskyldigt sätt, den andra var lite halvt djävulsk. Men han blev flyttad efter ett tag om jag förstod det rätt.

Jag älskar det ruset.. Blir så himla lycklig!! Studsar omkring och hör av mig till alla och berättar hur BÄST de är!!!!!!!!! Ja, ungefär så. Kan städa och träna som en tazmanian devil. Får jag "snedtändning" så blir jag rätt farlig mot mig själv, så därför tar jag dem inte.

Nej, men varför i allsin dar har du dålig självkänsla? Du låter underbar!

Skriv lite bra saker du gjort nästa gång du svarar.

Jag tycker att du verkar göra framsteg och kämpar med bra saker hela tiden.

Stor kram

 
Lainen

Lainen

26 augusti 2014 16:40

Nej inte det. Bara överdrivna nojor, dissociativa symptom mm.
Själv då? Eller har du haft någon i samband med medicin etc?

Ja precis! Djävulskt sätt? Berätta!

Var det inte du som sa du inte hade tagit droger? ;) Stilnoct är definitivt narkotika. Förstår inte hur man kan gilla det ruset ärligt. Tycker bara man blir konstig. Är vaken men allt känns som en dröm. Overkligt och konstigt. Fast det är enda gången jag bara tagit en. Annars så har jag kört i mig så mycket att jag inte minns någonting.

Man kan bli flippad på dem. Många säger de är värre än alkohol och benzo. En gång var jag faktiskt på väg att hämta en kökskniv och börja hota min vän och en tröja på en fåtölj (trodde tröjan var en annan kompis då den som låg hängd där). Det minns jag faktiskt. men mycket är svart från den kvällen också.

Vet inte. Har bara det. Ingen vettig förklaring. Finns några stycken sådär. Du vet. Det vanliga typ.

Hmm... Skissat en tvättbjörn. ;) Umgåtts med en kompis som nu lagt av med droger. Burit en klädsäck åt en kompis. Försökt ha positiv attityd och bemöta folk bra trots att de gör "fel".

Men problemen i självkänslan ligger inte i att jag ser mig själv som en dålig människa. Mer bara att jag tror alla tycker jag är ovärd.

Jo det går framåt hela tiden. Snart kanske jag tror någon vill vara min vän utan att ha baktankar kring det. ^^

Kram på dig med!

http://lainen.bloggplatsen.se

attviljamabra

26 augusti 2014 17:42

Måste vara jobbigt :/ Nja, jag har inte så mycket sånt. Kan som sagt bli rädd för saker som inte andra blir, men det finns alltid en logisk förklaring, PTSD-diagnosen tex. En antidepressiv gav mig så vidriga och sjuka mardrömmar att jag inte vågade sova. Det var när jag var inlagd. Fick smyga in koffeintabletter för att lyckas hålla mig vaken. Om det finns psykoser som ger samma rädsla som jag hade i dem drömmarna så hade jag inte överlevt en enda dag.

Han såg ner på tjejer/kvinnor som mådde dåligt. Sa att vi alla mådde likadant. Sa att eftersom att man var inlagd så kunde man få lida lite, man hade ju personal omkring sig. Sa att man var hopplös. Att inget skulle fungera för en och att man skulle sluta på samma sätt som alla andra, självmord. Vet inte varför han gjorde så, nästan som att han försökte få personer att ge upp för att han inte orkade.

Jo, anade att du skulle ta upp det här ;) Nej, har aldrig provat droger(förutom alkohol) innan jag fick det på recept, kanske jag får säga då. Fick Stesolid utskrivet men tog det inte. Hade burken hemma i 1-2 år innan jag tog en pga att jag inte sovit på flera nätter. Det var den perioden när jag satt och letade folk på nätet som behövde akut hjälp som jag skrev om förut. Efter det så tog jag vid behov. Stesolid, och senare Stilnoct. Tog alltid mindre än jag fått utskrivet, men jag tog det ju. Har även provat Ritalin men det hjälpte mig inte och jag valde själv att sluta med allting så fort ångesten gick ner såpass att jag kunde kontrollera den någorlunda själv. Vet inte varför, men droger är inte min grej egentligen. Avskyr att bli sänkt dagen efter eller när det går ur kroppen. Det är inte värt det för mig.

Stilnocten tog jag enbart för sömnen, men om jag inte lyckades somna så kom ju ruset och då vart det städning, träning osv om nätterna.

När du hotade "dem", hur nära var steget till att faktiskt skada?

Vad gör dem för fel? Bra att ha som regel att bemöta folk bra. Man kan ju alltid undvika dem om det blir för jobbigt :)

Haha, tvättbjörnen ja ^^

Bra saker!

Strunta i vad andra skulle tycka! Det finns anledningar till att man är där man är i livet och du kämpar för att må bättre, det är det enda som betyder något. Och vem vet vad som är värt eller ovärt i slutänden ändå? Nej, för mig har du inte varit något annat värd. Men det spelar inte heller någon roll, för du är alltid värd. Oavsett. För du kämpar.

Ja, det finns absolut folk som enbart vill vara vän för att just vara vän.

Din självkänsla måste vi få till alltså ;) det ska inte spela någon roll vad du tänker att andra tror om dig. Det spelar absolut ingen roll om någon tänker något bra eller något dåligt om dig. Det enda viktiga är vad du gör och hur du lever efter vad som du tycker känns rätt.

 
Lainen

Lainen

28 augusti 2014 00:33

Otroligt segt svar. Men har ju vart så "upptagen" och det var ett långt inlägg. :p

Nej det är nog samma som du har. Har vant mig vid allt utom vissa nojor. Jobbigt med mardrömmar av medicinerna. Tur du inte tar dem längre.
Alltså sorry men måste bara skratta. Smuggla in koffeintabletter? ^^

Ja alltså de är sjukt jobbiga. Man är nojig _som fan_! Tror saker som inte är sanna. Känner sig helt hjälplös och extremt förvirrad. Kan fortfarande må dåligt när jag tänker på den senaste som var för ett år sedan. Massa sjuka saker.

Shit vilken sjuk jävel! Han måste själv ha väldigt allvarliga problem med sig själv. Tänk så.

Okej, ja alltså då är det ju inte att flumma. Det är när man tar någonting för att medvetet må bra. Eller typ ta benzo i onödan osv. Enligt mig alltså. Men i onödan är en luddig gräns. Men du har ju gjort det bra som tagit mindre och så. :)

Städa och träna? :p

Haha, "dem". ^^ Nej jag hotade som inte. Jag bara sa tpy; "Jamen jag ser ju att han sitter där.". Min kompis sa ju självklart emot. Han var bara trött och less. Ville sova. Till slut vågade jag som tur var smyga mig fram sakta och titta ifall det han sa stämde. Rädslan i mig då var enorm. Bland det mest rädda jag någonsin varit. Av en himla tröja! ^^
Jag vet inte hur nära jag var. Alltså hade jag inte smygit mig fram kanske jag iaf hade tagit fram en kniv och börjat hota och få iväg dem. Haha, undrar vad som hade hänt när min kompis (tröjan) vägrade gå iväg då! :D Men jag hade tankar på att hämta kniven och hugga honom i fåtöljen (tröjan).

Oj, minns inte felen nu längre. Men inte var det stora saker inte.

Ja men dåliga saker fastnar på en likt tejp och bra saker flyger rakt genom en.
Känner inte du så?
Fick dock höra av en väldigt seriös person på NA att "Du har blivit mycket behagligare att vara med.". ^^ Det var faktiskt lite kul. :)

Jamen nog vet jag som det. Men den känslan finns som där ändå. Det är en del av borderline. En fråa lyder ju typ; "Jag tror att andra skulle skada mig om de bara kunde."

Ja det är helt sant. Får försöka komma ihåg det. Men den är mycket bättre vill jag lova dig.

Alltså jag kom på mig själv litegrann nyss. Eftersom du visar att du bryr dig så himla mycket så har jag nog tillämpat lite av det där jag skrivit om. Att vilja må dåligt för att någon ska bry sig/ta hand om en.
Har gnällt på saker när jag bara ser dem som negativast. Även om jag inte ser dem så negativa så jag upp exempel på när jag ser dem som negativast. Det känns riktigt fel. Jag kan ju må riktigt bra och känna jag är bäst i världen också.
Förlåt jag betett mig så! Nu när jag vet om det så är det inte längre ok. Hoppas du inte tycker illa om mig för det.

http://lainen.bloggplatsen.se

attviljamabra

28 augusti 2014 19:10

Hahah ja, de var ju jättestränga med vad man fick ta med in på avdelningen. Vi var så sjukligt suicidala att de var tvungna ^^ Haha, som tur är så slapp jag bli visiterad helt naken som flera av dem andra blev. Då hade jag nog brutit ihop. Hade man extra vak så var de ju med när man duschade och gick på toa, de fick ju inte släppa en med blicken då. *ryser* Som tur var så blev det inte så illa för mig, förutom en gång och då lyckades jag få en kvinnlig som hade koll på mig istället för en man som jobbade där och alltid kommenterade ens utseende.

Men det finns så mycket historier från det där stället. En i personalen glömde att låsa och stänga dörren till medicinrummet. Du kan ju tänka dig vad som hände då? Livsfarligt, men rätt kul ändå faktiskt. Undrar om de lyckades mörka den stora förlusten av mediciner efter den dagen.

Lider verkligen med dig... Kan ju inte föreställa mig det ens antar jag. Har fått det förklarat av mig lite av en vän, men tror ändå inte det går att förstå den rädslan. Men förhoppningsvis kan du ju känna att du inte behöver oroa dig för att få något sånt igen eftersom att du inte tar några risker genom narkotika osv. Måste kännas så tryggt?

Ja, alltså, om jag inte somnar på stilnocten så vänder det och jag blir jättepigg och blir så himla effektiv. Städar och tränar och socialiserar :$

Haha ja, "dem" ^^ Vad läskigt ändå, för min uppfattning om dig är att du känns som någon som aldrig skulle skada nån. Du verkar mån och medveten om andras känslor och jag kan inte föreställa mig dig ens ha tanken på att hugga någon. Men som sagt så kan jag säkert inte förstå vad en psykos gör med en heller.

Jo, jag känner exakt så. Det måste nästan vara något väldigt spektakulär komplimang för att den verkligen ska lyckas ta sig förbi alla mentala hinder man har för att känna och ta emot en komplimang ordentligt. Vad kul att nån på NA äntligen har sagt något snällt. Började bli lite småleds på dem för en stund^^

Nej, jag tycker inte illa om dig för det! :)
Däremot blir jag sjukt imponerad av att du lyckas komma på dig själv med att göra saker som du inte vill fortsätta med. Det är ju det viktigaste av allt för att kunna förändra saker så att man kan må bättre. Så jag ser det lite mer som något du ska fira än be om ursäkt för :)
Skickar en varm kram så att du inte kan tvivla på orden och för att du ska veta att folk finns där och tar hand om en även när man visar styrka och mår rätt okej :)

 
Lainen

Lainen

28 augusti 2014 19:34

Ja annars hade du vart tvungen att svälja dem i kondomer eller köra upp dem i rumpan eller musen. ^^ Kanske inte det roligaste...
Jag har ju hört självmord med koffeintabletter tillhör vanligheterna också. Fick ni inte dricka överdrivna mängder kaffe då?
Huvva för äckelgubben! Sådanna borde inte få jobba på psyk. Jag har fått höra vi har riktigt bra psyk här. Det stämmer enligt mig också. Förutom en gång när jag inte fick ta en polarmacka när jag hälsade på min kompis och inte var inskriven... :|

Var det folk som var suicidala eller missbrukare som kom åt dem? Det hände på missbruksenheten också en gång. Fast det fanns bara lite stesolid där. Alltså inte medicinrummet utan deras kontor sas.

Alltså det är nog inte värre än vad du gått genom. Det är hemskt. Men bara olika. Så du ska inte hålla på att tycka synd om mig. Det gör inte jag. Det är sjävförvållat. :)
Jag nojar ju ändå runt om psykoser lite då och då. Alltså att hamna i en långvarigt eller permanent. Det händer när jag är jättenojig som jag skrivit jag kan bli eller får för allvarliga dissociativa symptom.

Du vet väl om man ska ligga i säng inom 10 minuter efter intag? Helst direkt. Vi "avnujuter" våra noctar olika vi två. ^^

Ja alltså i mitt rätta sinne skulle jag aldrig det. Inte varit i ett endaste bråk sedan högstadiet.
Men droger knullar upp ens tankar, känslor och uppfattningar extremt. Det där var ingen psykos utan snarare en kombo av hallucinationer, rädsla, knäppt tänkande likt benzo (de är benzo analoger).

Ja precis. Måste vara från rätt person på rätt sätt och allt sådant där. Väldigt knepigt det där. Men jag tränar på det. Lärt mig säga tack, vad snällt eller så. inte ge tillbaka en komplimang sådär bara. För jag känner att när jag ger tillbaka en så är det som att inte ta emot den man får riktigt på samma tacksamma sätt.
Det är mitt jobb att vara less. ;)

Nejmen jag kände mig lite falsk och så. Det var att samla sympati och omedvetet ljuga. Inte bra beteenden.
Ja jag får baka mig en tårta! :)
Kramar tillbaka! :)

http://lainen.bloggplatsen.se

attviljamabra

28 augusti 2014 21:51

Nej, så långt hade jag aldrig gått.
Nja, jag dricker inte kaffe. Någon enstaka vaniljlatte, men inte för koffeinet.
Har varit lite renlevnadsmänniska förutom alkoholen i ungdomen.

Haha, fick du ingen macka? Vi fick det knappt fast vi var inlagda. Flörtade man lite med männen eller berömde kvinnorna för deras fantastiska sätt - då kunde man lyckas få sig ett brö.

Skönt att det varit bra för dig. Det ska vara bra på en sådan avdelning. Minns en liten tant som var rädd för sin rumskamrat och bad om att få sova i ett rum som stod tomt istället eftersom att hon inte vågade sova om nätterna. Jag satt en bit ifrån och ritade(på riktigt, ingen bläck-grävling) och hörde hur vårdaren sa "Nej det får du inte, du är ju inte här för att ha det bra". Det var btw min andra kontaktperson som sa det, en kvinna i sin mest omysiga ålder eller något... Nåt galet var det iaf.

Ja, två var ju missbrukare. jag vet att jag inte borde skratta åt det men det kändes lite som gökboet på något vis då. En höll vakt, en rensade allt den fick tag på. Man skulle hosta ifall nån i personalen kom^^ Men eftersom att jag var med i det hela så blev jag "apotekaren" som såg till att ingen tog överdos... skäms lite över att jag var med på det där faktiskt. Inte likt mig alls.

Ja, haha, jag vet men ibland kan jag inte somna. Mår så sjukt bra av stilnoct och stesolid eftersom att ångesten plötsligt lättar och energin kommer tillbaks. Är hemskt att sova när man mår som bäst på hela dygnet. Men jag försökte alltid, ibland lyckades det bara inte och då fanns det inget som kunde hålla mig kvar i sängen.

Okej. Det är just sånt jag tycker är så läskigt med droger. Att kunna skada utan att ens vara medveten om att man vad faktiskt ställer till med. Vet inte varför, men det skrämmer mig verkligen.

Förstår hur du menar, men jag har inte tagit nån skada^^

 
Lainen

Lainen

29 augusti 2014 00:23

Haha, man vet aldrig. Man kan göra mycket för sin fix! ^^

Ojdå! Ja men vi ska tydligen ha ett riktigt bra psyk. :)

Vad dumt! Det är de där som kräver mest omsorg och förståelse av alla.
Jag fick tom byta rum till ett singelrum och sova med en annan och lämna ett stoort dubbelrum för jag tyckte han jag delade rum med var lite obehaglig. Han var som enkelt och log sådär konstigt och kollade på en. De körde sängen åt mig och allt.

Varför var du med på det? Du fick väl inte ut något av det? Eller var det för att vara med i gänget eller för att de inte skulle se dig som töntig eller liknande?

Jaja, mår man bra så vill man aldrig sova. Är du sådär att du mår kasst på morgonen och bra på kvällen/natten?

Alltså du får det att låta konstigt att du tycker det är läskigt. Är ju sjukt obehagligt och avtrubbat. Förstår inte hur jag efter vissa händelser fortsatt. Men beroende är beroende. Man fortsätter och fortsätter trots extrema konsekvenser.

Nej inte det. Men det gör det inte mer okej. Men vi släpper det. :)

http://lainen.bloggplatsen.se

attviljamabra

29 augusti 2014 01:42

Ja, hon var liten och skör också. Lilla tanten. Världens goaste som var deprimerad efter att nära och kära dog omkring henne. Men hon hade oss andra, vi tog hand om henne som en liten mormor.

Bra att du fick byta! Svårt att kunna slappna av annars. Känner igen det lite, ett tag fick jag dela rum med en psykotisk kvinna. Hon väckte mig om nätterna och kallade mig kristna namn osv. Väldigt skum så. Men det var fullt då, så kunde inte byta.

Nej, jag mådde så dåligt av alla himla medicinbyten då(som vi pratade om) så att jag behövde lite stesolid kände jag. Just det där att få styra själv och slippa gå och be nån om en stesolid och bli ifrågasatt. Sen slutade det med att jag inte tog nåt i alla fall, men jag höll ju vakt så hade absolut en del i skulden.
O nej, jag är den sista som påverkas av grupptryck. Det existerar inte i mitt liv. Kan säga ifrån vad som helst till vem som helst ifall jag känner att det är fel. Den här gången tänkte jag inte klart, tror jag, till en början. Sen insåg jag att det inte var något för mig. Tänkte att eftersom jag ändå var inblandad så kunde jag åtminstone se till att ingen tog nån överdos.

Hur är du när det kommer till grupptryck? Jag vet inte vad mitt problem är där, men jag har aldrig känt att en sån sak kan styra mig. Skulle någon inte gilla mig för att jag inte vill göra något så säger jag gärna hejdå till den eller dem personerna. Man är ju den man är.

Japp, blir skärpt och nästan som vaknar till på sena kvällen. Så det är synd att man måste avbryta allt då. Inspirationen är som bäst då också. Man tecknar bättre, sjunger bättre, skapar bättre musik. På tal om att teckna bättre, vad ska vi rita härnäst? Rita av en av våra händer? Svårt men kul utmaning :)

Jo, men jag vill ju inte säga att du är läskig. Du skrev om det som att det vore roligt och jag visste inte riktigt hur jag skulle svara. Men, helt ärligt, så kändes det jätteskönt att du skrev nu att du tycker det är obehagligt också.

Förstår, det handlar om att göra rätt helt enkelt. Det man är medveten om kan man ju förändra. Fortsätter man så har man medvetet valt att göra fel vilket känns mer fel än om man vore omedveten om det.

Har du några fobier förresten? Eller haft några som du övervunnit?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av attviljamabra - 10 januari 2015 23:41

Jag tror att jag just har förlorat den finaste människan jag nånsin mött. ...

Av attviljamabra - 1 januari 2015 21:26

Ja, nu är det nytt år och för mig känns det denna gång som en liten slags nyfödelse. Mycket har hänt och samtidigt ingenting. Gissar att det finns några fler där ute som känner likadant ;)Jag har ju träffat en person, som verkligen fått mig att börja...

Av attviljamabra - 6 december 2014 22:55

Bloggen kommer att börja uppdateras mer ofta igen. Blir så glad när jag ser att ni fortfarande är många som tittar in. Det får mig att vilja skriva mer igen:) Kommer också att svara på kommentarer som jag missat. Kram och tack? ...

Av attviljamabra - 2 november 2014 23:02

Det här inlägget kan låta lite dumt, och jag är helt medveten om det, men jag lägger upp det ändå ifall det skulle kunna hjälpa någon.Jag befinner mig ju i den fasen att de initiala reaktionerna efter övergrepp/våldtäkter är borta. Nu är det "gå vida...

Av attviljamabra - 18 oktober 2014 21:39

Det var länge sedan jag var inne här. Känns nästan konstigt att skriva.Det har hänt mycket och jag har väl "förlorat" stunder då jag inte har något att göra och därför tidigare hunnit skriva. Det är positiva saker som dykt upp och jag är glad att det...

Presentation


Lever med bland annat svår depression som leder till självmordsbenägenhet. Bloggen är min ventil, ett ställe där jag kan få visa hur jag egentligen mår och vem jag är.
Diagnoser: PTSD, depression, GAD, BDD, social fobi.

Mail: attviljamabra@gmail.com

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards