Direktlänk till inlägg 15 augusti 2014

04:52

Av attviljamabra - 15 augusti 2014 04:52

Jahapp, planen att sova gick i stöpet. Ångesten kom men jag tog det lugnt ändå och lät den finnas med på ett hörn. Ingen panik liksom. Inte denna gång, serru :) Den naturliga sömntabletten jag har, fungerade plötsligt inte trots att den aldrig svikit mig innan.

Bestämde mig tillslut för att ta en Stilnoct, vilket jag inte gjort sen i början av året. Den tabletten brukar jag somna gott på. Problemet var bara att jag inte lyckades somna på den heller denna gång. :S

Stilnoct är lite krånglig på det viset. Man har typ en kvart på sig att somna, från och med att tabletten börjat verka, annars blir man den gladaste bollen i världen som får så galet mkt energi och vill studsa runt på äventyr!!

Så blev jag alltså nu. Drog på mig lite fräscha träningskläder. Satte upp håret i en rejäl tofs. Gör thumbs up mot mig själv i spegeln och kutar iväg med Peps Perssons Oh boy vikke vackert väder i lurarna och ska köra världens pass klockan ca 04:00.

Ja, hur gick nu det här. En Vilja lite på lyset på oplanerad träningsrunda i området. Behöver jag egentligen säga något mer?   

Det blev hinderbanor av lekplatser, inte nudda mark över torgets bänkar, bord och stolar och stenar..... slalom-spring, skutt-spring, upp och ner för backar, träd att hänga tag i. Vart jag än såg så fanns så mycket träningsmöjligheter!! Sen körde jag såna där riktiga 100 meters lopp där jag verkligen sprang mitt snabbaste.. Och vann....  

Som tur var fanns det inte många ut vid den här tiden, men ett par härliga personer hann man ju möta   

Japp, imorgon är det jag som berättar att "tvillingsyrran" sov här inatt. För det ska ALLA häromkring veta. Ska ha oannonserade förhör på "när det var som min knäppa "tvillingsyster" var här och sov över" Datum ska sitta solklart för alla. Ska kunna rabblas i sömnen! Som mina lärare alltid sa till mig i skolan.

Och så får jag väl gå runt och hälsa på folk och säga typ "heeej, nu är jag tillbaka. Har det gått bra med hyresgästen?" osv

Allt för att sudda ut min existens i det här området denna natt.

Ska bara banka huvudet i väggen liiite till nu så att jag kanske kan lyckas slockna nångång.

Natti



 
 
Annie

Annie

15 augusti 2014 09:53

Vad jobbigt att du inte kunde sova :-(
Blir det sådär av stilnoct, att man blir pigg av den?
Det visste jag inte faktiskt.
Ja det var riktigt hurtigt att ut och springa 4 på morgonen ..
Hur mår du nu? Hoppas du sover bättre natten som kommer! :-)

Var rädd om dig! <3
Tänker på dig, det ska du veta :-)

Kram!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

attviljamabra

15 augusti 2014 15:22

Ja, alltså man blir väldigt så. Man känner inte trötthet på samma sätt och inte heller smärta. Sen så försvinner även vissa spärrar. Jag skulle t.ex aldrig ut och springa på det där sättet i vanliga fall.

Därför tar jag aldrig såna mediciner egentligen, men ville så gärna somna.

Tack, så mycket!

Kramar!

 
Annie

Annie

15 augusti 2014 20:53

Min sida krånglar lite ibland när jag ska svara på kommentarer.
Ibland kommer bara en del av mitt svar med.

Så skriver här med ;-)Tack för dem fina kommentarerna!<3
Blir så glad när jag loggar in och ser dina fina spår i min blogg! :-)Verkligen :-)

Ska göra en till boost nu och hoppas det hjälper :-)
Tack för tipset! ;-)

Kramar!<3

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

attviljamabra

16 augusti 2014 20:40

Vad jobbigt. Kanske går det att maila supporten och fråga ifall det är något som går att ordna? Låter som det blir jobbigt för dig annars :)

Men åh, du är så himla go! Förundras fortfarande över det, ska du veta. Sånt tar jag inte för givet!

Blir precis lika glad jag, när jag ser dina meddelanden :)

Hoppas du mår bättre idag!

Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av attviljamabra - 10 januari 2015 23:41

Jag tror att jag just har förlorat den finaste människan jag nånsin mött. ...

Av attviljamabra - 1 januari 2015 21:26

Ja, nu är det nytt år och för mig känns det denna gång som en liten slags nyfödelse. Mycket har hänt och samtidigt ingenting. Gissar att det finns några fler där ute som känner likadant ;)Jag har ju träffat en person, som verkligen fått mig att börja...

Av attviljamabra - 6 december 2014 22:55

Bloggen kommer att börja uppdateras mer ofta igen. Blir så glad när jag ser att ni fortfarande är många som tittar in. Det får mig att vilja skriva mer igen:) Kommer också att svara på kommentarer som jag missat. Kram och tack? ...

Av attviljamabra - 2 november 2014 23:02

Det här inlägget kan låta lite dumt, och jag är helt medveten om det, men jag lägger upp det ändå ifall det skulle kunna hjälpa någon.Jag befinner mig ju i den fasen att de initiala reaktionerna efter övergrepp/våldtäkter är borta. Nu är det "gå vida...

Av attviljamabra - 18 oktober 2014 21:39

Det var länge sedan jag var inne här. Känns nästan konstigt att skriva.Det har hänt mycket och jag har väl "förlorat" stunder då jag inte har något att göra och därför tidigare hunnit skriva. Det är positiva saker som dykt upp och jag är glad att det...

Presentation


Lever med bland annat svår depression som leder till självmordsbenägenhet. Bloggen är min ventil, ett ställe där jag kan få visa hur jag egentligen mår och vem jag är.
Diagnoser: PTSD, depression, GAD, BDD, social fobi.

Mail: attviljamabra@gmail.com

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards