Direktlänk till inlägg 17 augusti 2014

Nattuggla

Av attviljamabra - 17 augusti 2014 00:57


Tänkte uggla av mig lite innan det får bli natt på riktigt här.

Idag har jag varit social igen. Pga det så har jag nu två fikor inbokade. Bra för mig, så att jag inte glömmer bort att vara social med fler än dem vanliga drabbade! ;)

Jag funderar även på att skaffa vovve! :D Har inte bestämt mig för exakt när, men jag vet att det ska ske så snart som möjligt.
Är det något jag saknar så är det att ha en liten vapendragare i alla lägen. Sen att jag gillar stora eller mellanstora hundar gör dem inte mindre till mina små bebisar. 

En problemhund jag tog hand om ett tag, för att träna bort problembeteendena, fick sitta i mitt knä ibland eftersom att vi lärde känna varandra på det sättet när han fortfarande hade sin osäkerhet. När han sen blivit stabil så körde vi såna små sittningar ibland ändå, bara för gosets skull. Inte gjorde det något att han var stor, man fick bara acceptera att ena skinkan halkade ut åt sidan - *rätta till den* - och att den andra skinkan sen for iväg åt nästa håll. Men ååh så glad han var och så mysigt vi hade! 

En sån "liten" bebis skulle jag gärna ha igen och lära den såna där konstiga kommandon som inga andra hundar eller människor förstår, haha. Det är sjukt roligt O:-)

Sen tror jag att närheten är viktig för mig när jag nu inte har klarat av kroppskontakt osv. Visst har jag alltid varit lite utav en ensamvarg i perioder, men det har mest berott på att jag inte insett hur goa människor faktiskt kan vara! 

Skönt att få skriva ett positivt inlägg om planer och framtid. Sånt var en omöjlighet i början av året!
 

 
 
Lainen

Lainen

17 augusti 2014 01:44

Kul att höra! :) Kom ihåg att fortsätta med det.

Åh vad kul med hund! :) Vill också ha. Men ska avvakta ett tag själv.

Btw så imorgon så blir det tvättbjörn! :)

http://lainen.bloggplatsen.se

attviljamabra

17 augusti 2014 15:10

Jo, jag är lite periodare när det kommer till att vara väldigt social.. gillar att känna kontrasterna mot att få vara helt avslappnad hemma till att umgås och hitta på en massa kul. Skön mix och man tröttnar inte på något av dem!

Ja, det är något speciellt med hundar. Vad gillar du för raser? :)

Haha, tvättbjörn-time :)

 
Annie

Annie

17 augusti 2014 10:17

Vad kul att du har 2 fikor inbokade :-) Yeaa ;-)
Jag har också två träffar inbokade i veckan ( med tjejkompisar)som kommer-så håller tummarna för att man inte blir sämre el sjuk. Så trist att behöva avboka.

Vad mysigt att du ska skaffa hund! Det tror jag blir jätte bra;-)

Kul att läsa ett positivt inlägg! :-)

Ja jag ska nog mejla dem. Har tyvärr lite dålig erfarenhet av bloggplatsens support. Har mejlat dem förut om annat- och då fick jag inte ens svar. Så dåligt tycker jag :-(
Har funderat förut över att byta bloggportal, men det har inte kommit så långt. Har inte haft orken, plus att jag är så nöjd med min blogg ;-)

Hoppas du får en bra söndag!:-)

Kram!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

attviljamabra

17 augusti 2014 15:05

Ja, nu är det slut på min isolationssemester ;)
Vad mysigt! Hur mår du nu då?

Ja, just hundar är väldigt speciella för mig. Har haft hund i omgångar sedan jag var liten och det känns alltid tomt när jag är utan.

Vad tråkigt, har aldrig mailat dem så har själv ingen uppfattning. Väldigt dåligt av dem... På sätt och vis hoppas jag att du blir kvar här så man får se dig i rampljus och sånt :) Men hoppas att de bättrar sig i supporten :/

Tack så mycket! Och detsamma :)

Kramar!

 
Annie

Annie

17 augusti 2014 18:48

Som det känns nu, så känns det ändå ok.
Förkyld och så, men ingen feber så det är ju skönt.
Inte samma ork-men ändå lite ork :-)

Jag blir nog kvar här på bloggplatsen tror jag! ;-)ganska länge iaf ;-)
Är så nöjd med bloggen som den är nu :-)
Läser ganska många andra bloggar här på bloggplatsen också, så tillsvidare( eller längre ..) är jag kvar ;-)

Ha en fin kväll vännen!

Kramar från mig!:-)

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

attviljamabra

18 augusti 2014 00:11

Skönt att slippa febern, men förkylning kan vara nog så jobbigt!

Vad kul :) Tycker du tillför mkt på den här portalen!

Tack detsamma vännen!

Kram kram! :)

 
Lainen

Lainen

19 augusti 2014 01:47

Nu ska jag inte kasta sten i glashus. Men måtta åt båda hållen är det bästa!

Vet ej. Kan inte sånt. Vill ha någon ganska lugnt. Mysig. Halvstor. Dudå?

http://lainen.bloggplatsen.se

attviljamabra

19 augusti 2014 14:48

Haha, rätt underhållande när folk kastar sten i glashus ibland ;) Men nej, jag håller med dig helt! Avskyr att man är så logisk men ändå inte riktigt kan leva efter det.

Ungefär lika, en glad liten mysig. Inte för liten! Måste kunna krama om den ordentligt utan att knäcka några ben!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av attviljamabra - 10 januari 2015 23:41

Jag tror att jag just har förlorat den finaste människan jag nånsin mött. ...

Av attviljamabra - 1 januari 2015 21:26

Ja, nu är det nytt år och för mig känns det denna gång som en liten slags nyfödelse. Mycket har hänt och samtidigt ingenting. Gissar att det finns några fler där ute som känner likadant ;)Jag har ju träffat en person, som verkligen fått mig att börja...

Av attviljamabra - 6 december 2014 22:55

Bloggen kommer att börja uppdateras mer ofta igen. Blir så glad när jag ser att ni fortfarande är många som tittar in. Det får mig att vilja skriva mer igen:) Kommer också att svara på kommentarer som jag missat. Kram och tack? ...

Av attviljamabra - 2 november 2014 23:02

Det här inlägget kan låta lite dumt, och jag är helt medveten om det, men jag lägger upp det ändå ifall det skulle kunna hjälpa någon.Jag befinner mig ju i den fasen att de initiala reaktionerna efter övergrepp/våldtäkter är borta. Nu är det "gå vida...

Av attviljamabra - 18 oktober 2014 21:39

Det var länge sedan jag var inne här. Känns nästan konstigt att skriva.Det har hänt mycket och jag har väl "förlorat" stunder då jag inte har något att göra och därför tidigare hunnit skriva. Det är positiva saker som dykt upp och jag är glad att det...

Presentation


Lever med bland annat svår depression som leder till självmordsbenägenhet. Bloggen är min ventil, ett ställe där jag kan få visa hur jag egentligen mår och vem jag är.
Diagnoser: PTSD, depression, GAD, BDD, social fobi.

Mail: attviljamabra@gmail.com

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards