Direktlänk till inlägg 21 augusti 2014

Snabbt inlägg

Av attviljamabra - 21 augusti 2014 01:51


Den här dagen har varit full av händelser och till och med flera aha-upplevelser!
Fått lära mig mer om mig själv och varför jag fungerar som jag gör.

Träffade en väldigt duktig psykolog/föreläsare som verkligen såg förbi ytan och hjälpte mig att förstå varför jag mår som jag gör och varför vissa behandlingar inte fungerat fullt ut. Det var det första möte jag någonsin kunnat känna igen mig fullt ut på fler än en punkt. Underbar känsla! Kändes inte lika ensamt längre, och tomheten minskade en gnutta. 
Hon sa själv att hon tror att jag blivit förbisedd just för att jag inte ser ut som typen som mår dåligt. Att hon själv, om hon inte visste bättre, inte skulle misstänka något. 
Just det tror jag att många känner igen sig i, att det man speglar mot omvärlden är så långt ifrån det som finns på insidan. 

Nu får vi se om detta kan hjälpa. Vi ska ses igen och då ska jag har läst på lite och fyllt i formulär. Spännande!

Nu måste jag sova. Ska träffa min vanliga psykolog i morgon och det var länge sedan sist, så jag gissar på att hon kommer sparka igång mig känslomässigt igen ;)

Hoppas jag hinna skriva mer i morgon!

 
 
Annie

Annie

21 augusti 2014 08:59

Vad bra med en duktig psykolog :-)
Hoppas du fick en natt med bra sömn och att det går bra hos "din" psykolog! :-)

Kram på dig!<3

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

attviljamabra

21 augusti 2014 22:53

Ja, man blir lite förvånad. Mest för att det var sån tur att jag fick träffa henne.

Tack så mycket!

Men hur mår du? Både med förkylning och hur du mår i övrigt? Hoppas att du kommer kunna ha en bra helg! :)

Kramar!

 
Annie

Annie

22 augusti 2014 08:57

Jag mår ok :-)Seg förkylning bara, känns så utdragen. Känner mig inte tillräckligt bra idag för att träna, men jag ska ta en pw nu på fm ;-)

Har lite ont och värk, men ändå hyffsat. Tror det beror på att jag inte kunnat träna nu på över 1 vecka, så börjar jag träna så tror jag värken minskar. Blir gärna mer stel när jag inte kan träna och då kommer oftast mer värk också.
Så hoppas jag kan träna nåt snart! :-)

På måndag börjar min kurs ;-)-har nog inte fattat riktigt att jag ska börja studera .. :-)Men det känns kul! ;-)

Tack så mycket!
Önskar dig med en fin Helg!<3

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

attviljamabra

22 augusti 2014 22:53

Jobbigt när det inte går över! Men efter helgen kan du kanske börja igen :)

Förstår. Kan massage hjälpa? Just nackmassage. Hoppas det får vända snart!

Ja, visst känns det lite ovant när man inte studerat på ett tag! Känner precis likadant men börjar inte riktigt än.

Tack tack :)

 
Annie

Annie

23 augusti 2014 08:47

Jag kör på med träning idag! Nu snart .. ;-)
Ännu lite bättre idag :-) Så nu, blir det av ;-)

Ja massage är skönt :-) Kör även med värme-liniment när det är som värst, det hjälper en stund med.

När börjar du studera då? :-) Var det Ssk du skulle bli? :-)

Kram!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

attviljamabra

23 augusti 2014 18:22

Härligt! Glad jag blir för din skull! :)

Det finns en riktigt bra elektronisk nackmassage 'kudde/krage'. Finns så många dåliga men just den här gillar jag på riktigt. Kan skriva namn osv i en kommentar hos dig när jag kommer hem, om du är intresserad. Går på en femhundring om jag minns rätt!

Den första sep börjar jag. Ja, precis!

Många kramar:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av attviljamabra - 10 januari 2015 23:41

Jag tror att jag just har förlorat den finaste människan jag nånsin mött. ...

Av attviljamabra - 1 januari 2015 21:26

Ja, nu är det nytt år och för mig känns det denna gång som en liten slags nyfödelse. Mycket har hänt och samtidigt ingenting. Gissar att det finns några fler där ute som känner likadant ;)Jag har ju träffat en person, som verkligen fått mig att börja...

Av attviljamabra - 6 december 2014 22:55

Bloggen kommer att börja uppdateras mer ofta igen. Blir så glad när jag ser att ni fortfarande är många som tittar in. Det får mig att vilja skriva mer igen:) Kommer också att svara på kommentarer som jag missat. Kram och tack? ...

Av attviljamabra - 2 november 2014 23:02

Det här inlägget kan låta lite dumt, och jag är helt medveten om det, men jag lägger upp det ändå ifall det skulle kunna hjälpa någon.Jag befinner mig ju i den fasen att de initiala reaktionerna efter övergrepp/våldtäkter är borta. Nu är det "gå vida...

Av attviljamabra - 18 oktober 2014 21:39

Det var länge sedan jag var inne här. Känns nästan konstigt att skriva.Det har hänt mycket och jag har väl "förlorat" stunder då jag inte har något att göra och därför tidigare hunnit skriva. Det är positiva saker som dykt upp och jag är glad att det...

Presentation


Lever med bland annat svår depression som leder till självmordsbenägenhet. Bloggen är min ventil, ett ställe där jag kan få visa hur jag egentligen mår och vem jag är.
Diagnoser: PTSD, depression, GAD, BDD, social fobi.

Mail: attviljamabra@gmail.com

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards